Polovina řidičů jezdí ve vozech stejné značky, jako jejich rodina. Vyplývá to z průzkumu společnosti Raiffeisen – Leasing. Nejčastěji stejnými vozy jako rodiče jezdí mladí řidiči ve věkových skupinách 18 až 26 a 27 až 35 let. Nejoblíbenější značkou zůstává Škoda.
Nejčastěji jezdí vozy stejné značky jako rodiče mladší řidiči. Ve věkové skupině 18 až 26 let a ve věkové skupině 27 až 35 let odpovědělo vždy zhruba 30 % respondentů, že mají stejnou značku vozu, jako jejich rodiče.
"U nejmladší věkové skupiny řidičů je patrné, že jim s výběrem a pořízením prvního auta pomáhají právě rodiče," uvedl Jaroslav Kumbera z Raiffeisen – Leasing. Mladí řidiči podle něj nejvíce dají na zkušenosti a doporučení rodiny a přátel.
Čtvrtina respondentů uvedla, že si se značkou svého vozu spojuje slovo tradice. Značka vozu je tak v rodině zastoupena často i po několik generací. Že řídí vůz stejné značky jako příbuzní, uvedlo celkem 52 % respondentů."Data korespondují s tím, co vidíme u našich klientů, kterým financujeme osobní vůz na úvěr. Národně nejpopulárnější značkou auta je nepochybně Škoda, tendenci vracet se opakovaně pro stejnou značku a stejné finanční řešení vidíme ale i u jiných výrobců," dodal Kumbera.
Častěji se přitom dědí značka auta z otce na syna, než aby partneři měli vozy stejné značky. Že v domácnosti jezdí oba vozem od jednoho výrobce, uvedlo jen 13 % respondentů, naopak 21 % mužů uvedlo, že aktuálně mají vůz stejné značky jako jejich rodiče.
Výzkumu se zúčastnilo 550 aktivních českých řidičů.