Automobilky

Další tradiční automobilka mění logo. V duchu moderní jednoduchosti

Další tradiční automobilka mění logo. V duchu moderní jednoduchosti
Zdroj: Groupe Renault

Renault je další automobilkou v řadě, která upravila svoje logo. Najel tak na módní vlnu zjednodušování, po které už se nedávno svezly i BMW, Kia, Dacia nebo Peugeot.

Na sociálních sítích už koluje nové logo francouzského Renaultu. Poprvé ho automobilka ukázala v lednu na odvážném prototypu retro elektromobilu Renault 5. A teď potvrzuje, že jde o změnu trvalou. "Nové logo bude postupně použito na našich výrobcích. Počínaje novými výrobky uvedenými na trh v roce 2022 ponese celá výrobní řada Renault tento nový znak," říká mluvčí Renaultu v Česku Jitka Skaličková.

Nové logo má ztělesnit "Nouvelle Vague", novou vlnu - něco nového, co je blíže duchu doby a je moderní. Renault čerpá z historie, ale a ke změně nepřistupuje nostalgicky.

Související obsah

V designu se vrací jednoduchý plochý design - i nový znak Renaultu zčásti přišel o 3D efekt. Zachoval si typický tvar diamantu - dá se popsat jako dva kosočtverce propojené v jeden. Nové logo je podle zastoupení automobilky velmi ucelené a čitelné i v malých velikostech a perfektní, pokud je vyraženo, vylisováno, prošito nebo vyřezáno.

Nové logo Renaultu:

Předchozí logo bylo navrženo v roce 1992 a modernizováno v roce 2013. Podle současného pohledu automobilky bylo trochu složité, strnulé a nadbytečně zatížené vícero efekty.


Dosavadní logo Renaultu:

Logo Renaultu má tvar diamantu od roku 1925. Od roku 1946 mělo plochý design, od roku 1972 najelo na takzvaný Op Art (optické umění) využívající různé tloušťky čar.

Vývoj loga Renaultu:

Změna identity se chystala už nějakou dobu a generální ředitel automobilky Luca de Meo se rozhodl nový koncept ukázat během lednové akce Renaulution, kdy společnost představovala pětiletou "záchranou" strategii v oblasti elektromobility a úsporného sdílení technologií.

Související obsah

V rámci "nové vlny" se představil prototyp Renault 5, který má změny reprezentovat. Slavnou "pětku" Renault vyráběl v několika verzích v letech 1972 až 1996. Novodobý pětidveřový hatchback se u svých předchůdců hodně inspiroval. Samozřejmě má jít o elektromobil.

Do roku 2025 chce Renault představit 14 vlajkových vozů: 7 bude plně elektrických. Všechny nové modely budou mít elektrickou nebo hybridní verzi.

Nové logo Renault použije už v aktuálních reklamních kampaních na elektrický model Zoe, postupně ho zařadí na své publikace a používat ho začne i na svých akcích.
 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události