Dosavadní znak používala francouzská automobilka od roku 2010. "Nyní v souvislosti s posunem značky k vyšším kategoriím výrobků nastal čas na změnu," vzkazuje. I nové logo bude zobrazovat lva, leč mu zůstala jen hlava.
Nejstarší stále fungující automobilová značka na světě měla od roku 1850 postupně deset různých log, na nichž se vždy objevoval lev. I lva dál zůstane, i když se jeho podoba výrazně mění.
Ve čtvrtek Peugeot odhalil nový, jedenáctý znak s impozantní lví hlavou. "Poté, co Peugeot v posledních deseti letech kompletně obnovil svou modelovou řadu, ve stejném duchu modernizuje i logo," vysvětluje automobilka.
Změna přichází v době, kdy se francouzská PSA Group spojuje s italsko-americkou automobilkou Fiat Chrysler do společné skupiny Stellantis. Francouzi zároveň na letošní rok chystají novou produktovou řadu, jejímž prvním zástupcem bude nový Peugeot 308.
Dosavadní logo:
Nové logo:
Nové logo z díly studia Peugeot Design Lab1 má spojit minulé i současné hodnoty značky a naznačit budoucí vývoj. "Hrdý lev, který Peugeot provází odjakživa, má vyjadřovat univerzální a multikulturní formy identity. Je synonymem prestiže, jistoty a nadčasovosti. Peugeot pomocí nového loga a nové grafické identity spojuje historii a modernost. Značka se s ním vydává dobýt nová teritoria, urychlit svůj mezinárodní růst, exportovat francouzský styl, know-how i eleganci," vzkázal francouzský výrobce.
Peugeot otevírá novou kapitolu ve své historii. Za posledních deset let prošla celá produktová řada výraznou proměnou. Automobilka vsadila na vyšší kvalitu. Tři její modely získaly titul Auto roku: Peugeot 308 v roce 2014, Peugeot 3008 v roce 2017 a Peugeot 208 v roce 2020. Doplnily je podobná osenění pro dodávky Peugeot e-Expert v roce 2021 a pro Peugeot Partner v roce 2019.
A jako u ostatních značek je hlavní změnou posledních let přechod k elektromobilitě.
"Peugeot je značka, která jde s dobou. Drží krok s inovacemi, předvídá změny rozhodování zákazníků o nákupu vozu a připravuje nová řešení mobility. Peugeot také čerpá z minulosti. Zažil všechny revoluce: průmyslovou, technologickou, politickou, sociální, digitální a nyní i environmentální. Základem jeho strategie pro udržitelnou budoucnost je energetická transformace a bezemisní mobilita. To vše tvoří DNA značky," doplňuje automobilka.
Současně se změnou loga proběhne i úprava webových stránek, které fungují jako "online prodejna". A nové logo bude značka používat nejen na autech, ale i v oficiálních materiálech a na showroomech, ze kterých chce mít Peugeot útulnější inspirativní prostory.
Změny provází mezinárodní reklamní kampaň nazvaná "The Lions of our time", tedy která má oslavit "lvy současné doby", v rámci všech věkových skupin, kultur a prostředí.
A značka se změnou identity přichází i s novou lifestylovou kolekcí oblečení, koženého zboží, módních doplňků, elektroniky, předmětů pro stolování, kancelářských potřeb či miniatur.