Silničáři musí ve vedrech, která v těchto dnech panují, řešit neobvyklé problémy. Ve vysokých teplotách nedokážou silnice opravit v plné kvalitě a povrch opravených vozovek rychle praská a drolí se.
Na některých opravovaných místech obchvatu Velkého Meziříčí je vozovka zvlněná do výšky několika centimetrů, a to je hodně nebezpečné. Ten, kdo o boulích ví, se jim raději vyhýbá. "Je to nepříjemné, už to spravovali podruhé a je to čím dal horší," popsal jeden z řidičů.
"Vyvalená směs do boku mimo stopu, to způsobí sluníčko, potom jezdí doprava, to udělá takové boule," vysvětlil profesor stavební fakulty VUT Brno Jan Kudrna.
Silnice u Jihlavy se narychlo plátovala teprve předevčírem za skoro třicetistupňových veder. "Tady u toho může být 40 až 45 stupňů, je to teplo," uvedl vedoucí party asfaltérů Tomáš Nolč.
Už po dvou dnech se opravená vozovka na jednom místě začala drolit. "Oni rychle spěchají, použijí rychle zpracovatelnou směs a pustí se to rychle do provozu. A toto jsou ty výsledky," doplnil Kudrna.
"Nesmí se aplikovat, když jsou vysoké teploty, ta emulze, která je potřeba, aby se vyštěpila a spojila se s tím kamenivem, tak se to nedaří," vysvětlil ředitel silničářů Kraje Vysočina Radovan Necid.
Pomohlo by, kdyby na opravy bylo více času a asfaltová směs se v těchto teplých dnech nechala pořádně vychladnout. To by ale znamenalo prodloužení omezení.