Sdílená auta jsou v Praze stále víc v kurzu. Podle průzkumu carsharing neboli sdílená auta využívá už přes 15 % Pražanů. Lidé v hlavním městě ale také mnohem více chodí pěšky.
Stále více obyvatel hlavního města přichází na chuť sdíleným automobilům. Dnes jimi jezdí přes 17 % obyvatel, což představuje 6% nárůst oproti roku 2021. Třetina lidí, kteří využívají carsharing, podle průzkumu nepotřebuje mít vlastní auto.
"Sdílená auta používám, protože mi nepřijde ekonomicky výhodné vlastnit auto v Praze. Nemusím řešit složitě parkování ani žádné modré zóny. Navíc je příjemné někam přijet autem, ale odjet pak třeba taxíkem. MHD nemám rád," popisuje důvody využití sdílených aut čtenář Zdeněk.
Průzkum, který zpracovala agentura STEM/MARK, ukázal, že Pražané, kteří jezdí hlavně MHD, jezdí nejčastěji denně (43 %) nebo několikrát týdně (33 %). Jednou týdně jede veřejnou dopravou 12,5 % obyvatel. Denně používá svůj vlastní automobil 18 % Pražanů.
"Za poslední rok sledujeme další nárůst zájmu o sdílené automobily. A tak rozšiřujeme naši flotilu sdílených aut, kdy v letošním roce ji plánujeme zdvojnásobit," říká Milan Beutl, ředitel českého zastoupení Anytime.
Uživatelé sdílených aut se tak navíc chovají ekologičtěji a kombinují auta s využitím MHD. Jenže i na uživatele tohoto typu aut dolehne zdražení pohonných hmot.
"Zajímavostí ale je, že za poslední rok vzrostl počet lidí, kteří po hlavním městě chodí pěšky. Minimálně dva kilometry souvislé chůze ujde po Praze denně již 46 % z nich, což je o 16 % více než loni. Předpokládáme, že se jedná o další z vlivů pandemie na chování Pražanů," uzavírá Beutl.
Carsharing slavil 50 let od svého vzniku. Podívejte se na reportáž: