Neprodalo se jich ani sto. Jestli je tohle budoucnost elektromobilů, tak je čas sehnat si koně, stáj a hromadu sena. Nebo za to mohla optimistická cenovka 27,5 milionu Euro?
Když Audi uvádělo na trh elektrický supersport R8 e-tron, jistě si nemysleli, že jich neprodají „necelých sto“. Automobilka nezveřejnila kolik zákazníků skutečně bylo, ale připustila, že prodeje nesplnily očekávání. Když si to srovnáte třeba s BMW i8, je to dost tristní výsledek, nicméně dát milion Euro za auto, které sice zrychlí na stovku za 3,9 s a má 920 Nm., ale taky jede jen 210 km/h, tak to není žádná velká výhra.
Doporučujeme: Elektromobil co fakt funguje!
Trochu to vzbuzuje otázku elektrické automobilové budoucnosti, protože e-tron není zdaleka prvním elektromobilem, který nenaplnil očekávání. V Evropě už skončil taky Opel Ampera, Mitsubishi MiEV a nyní se mluví o tom, zda se dočká dalšího pokračování i Nissan Leaf, což je průkopník mezi elektromobily. A Tesla, největší výrobce elektromobilů, je v permanentní ztrátě. Na druhou stranu automobilky nepřestávají chrlit elektrické koncepty všech tříd i velikostí, a nyní koluje po facebooku poplašná zpráva, že Německo v roce 2030 zakáže auta se spalovacím motorem.