Je to každý rok stejné. Až první sníh donutí většinu řidičů přezout na zimní pneumatiky, dlouhé fronty před pneuservisy jsou důkazem. Ale není to jen o těch zimních gumách!
Zimní pneumatiky
Kupujete novou sadu? Chtějte jen čerstvou, tedy vyrobenou v roce 2016 nebo nejhůř na konci roku 2015. Nejde totiž jen o výši vzorku, přičemž odborníci doporučují v zimě minimálně 4 mm, ale i o stáří pneumatiky, protože směs časem tvrdne a přestává fungovat. Datum výroby poznáte podle takzvaného kódu DOT (dvanáctimístný kód na boku pneumatiky, poslední čtyři čísla. Třeba údaj 2816 označuje pneumatiku vyrobenou 28. týden v roce 2016). Na internetu najdete spoustu srovnávacích testů, ty nejlepší jsou ty nezávislé od od německého autoklubu ADAC.
Staňte se naším fanouškem na facebooku!
Chladící kapalina
Ne, v chladiči opravdu není obyčejná voda. Je to chladící kapalina, mrazuvzdorná směs, která má přitom lepší tepelnou vodivost než voda. Zkontrolujte její hladinu, případně dolijte dle potřeby (ideální do -25 až -30°C), automobilky doporučují její výměnu každé dva až čtyři roky! Většina řidičů ji přitom jen dolívá…
Voda do ostřikovačů
V zimě je spotřeba směsy do ostřikovačů mnohonásobně vyšší než přes léto, zvlášť u aut vybavených ostřikovači světlometů. Doporučujeme vozit v autě vždy dostatečnou zásobu na dolití. Volte samozřejmě nemrznoucí směs.
Doporučujeme: Octavia RS bude mít 245 koní!
Něco zvládnete samy, s dalšími věcmi musíte do servisu
Kromě chladicí kapaliny taky zkontrolujte hladinu oleje, kvalitu stěračů a nastavte trysky ostřikovačů. Pamatujte, že ani autobaterie nejsou nesmrtelné - akumulátor v dvacetistupňových mrazech ztratí až polovinu ze svojí kapacity. Pokuď si nejste jisti, nechte si ho proměřit, stejně jako dobíjení vašeho auta. A věděli jste, že u naftových aut jsou autobaterie namáhány jednou tolik?! Většina autoservisů pořádá zimní akce, kdy dělají prohlídky auta jen za pár korun nebo dokonce zdarma a na případné náhradní díly vám dají slevu.
Doporučujeme: Zimní řidičské školy pro nadšené řidiče
Zimní výbava
Před třiceti lety odborníci doporučovali abyste v autě vozili kromě řetězů i lopatu a pytel s pískem. Nyní budete potřebovat řetězy jen když pojedete na hory, lopatu a písek přenechte s klidem zedníkům. Určitě se ale vyplatí vozit lopatku a smetáček, lano, startovací kabely a klidně i deku, která se bude určitě hodit kdybyste zůstali stát někde v koloně nebo třeba při havárii.
Doporučujeme: Víte co se stane když ucpete výfuk hadrem?