Každý fanda motorsportu nadšeně vzpomíná na časy, kdy se po rallyových tratích proháněly brutální speciály Skupiny B, zatímco ve vytrvalostních závodech na okruzích zářily legendy jako Porsche 956 nebo Jaguar XJR-9.
Na aukci RM Sotheby´s v Miláně však 26. listopadu svedou zájemci souboj o závoďák, který nedosahuje věhlasu (tím pádem ani astronomické ceny) 956, ale éru skupiny C dokáže připomenout víc než živě a investici zhodnotit také velice slušně.
Staňte se naším fanouškem na facebooku
Na počátku 80. let se Cesare Florio, tehdejší šéf Martini Racing, rozhodl rozbít nadvládu Porsche 956 a do svého projektu zapojil ty nejlepší adresy z celé Itálie. Ferrari dodalo motor 2,6 V8 biturbo, který byl výkonnější než přeplňovaný plochý šestiválec Porsche 956, Abarth s Dallarou přispěli podvozkem a celý vývoj zastřešovala Lancia. Italská reakce na 956 dostala označení Lancia-Ferrari LC2 a vyrazila bojovat na Nürburgring, do Le Mans i na další okruhy. Vinou problémů se spolehlivostí ale LC2 za svou kariéru vybojovala jen tři vítězství a třináctkrát stála na pole position.
Doporučujeme: Mercedes bude mít pick-up. Konečně!
V aukci je nyní nabízen jeden z pozdějších exemplářů LC2, vyrobený v roce 1991 s číslem podvozku 0009, v červené barvě a originálním stavu včetně původních pásů i závodních pneumatik Dunlop. Pokud by se vám italský závoďák Skupiny C hodil do sbírky, RM Sotheby´s odhadují prodejní cenu na 7,2 až 8,4 milionu korun. Za tak krásný kus historie to stojí, co říkáte?