Jako jedni z prvních novinářů jsme řídili novou Škodu Kodiaq. Už zítra se těšte na velký videotest, zatím pro vás máme 7 věcí, které nás na Kodiaqu nadchly a 3 které nás zklamaly.
1. Velikost
První setkání s Kodiaqem v běžném provozu ukazuje, že auto působí o kus větším dojmem. Přitom má na délku 4,7 m, což není nijak vyjímečná hodnota. Dojem prostoru pak pokračuje i v interiéru.
2. Ticho
To byl náš úplně první dojem z jízdy. Kabina je velmi dobře odizolovaná jak od motoru, tak podvozku.
3. 150 koní stačí
V testovaném autě byl dvoulitrový turbodiesel s výkonem 150 koní a 340 Nm. Pravděpodobně nejlepší motor pro Koadiaq - auto s ním působivé živě. Průměrná spotřeba na klikatých silničkách Mallorky byla 8,6 l/100 km.
STAŇTE SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU!
4. Hodně místa
Za volantem se mačkat nebudete a na zadních sedadlech taky ne. Překvapí nadprůměrné místo v oblasti ramen. A kufr s objemem 630 litrů (v sedmimístném provedení) taky nezklame.
5. Jede lépe než Superb
Testované auto s adaptivním podvozkem působilo pevněji než houpavý Superb. Přitom není jízda nijak prkenná či uskákané. Skvěle je nastavený i stabilizační systém, jehož zásahy jsou jemné a decentní.
6. Vtipná řešení
Kodiaq může mít až 30 takzvaných „simply clever“ řešení. Líbí se nám hlavně boční ochrana dveří, deštník ve dveřích, držáky na mobily či tablety a otevírání lahví jednou rukou. Natočili jsme o nich celou reportáž, tak se těšte.
DOPORUČUJEME: Facelift Octavie RS - bude tahkhle vypadat?
7. LED světlomety
Kodiaq už si s xenony nekoupíte. LED světla za příplatek svítí daleko a nevytváří ten nepříjemný ostrý zlom světla a tmy.
8. Povrzávající plasty ve dveřích spolujezdce
Auto jako celek působí bytelně, o to víc nás překvapily skřípající plasty ve dveřích spolujezdce a pazvuky při stahování oken. Navíc tvrdé plasty na madlech dveří budou náchylné na odření.
Doporučujeme: Náš první test na okruhu - Renault Clio RS TRophy
9. Malá zadní světla
Jak se nám Kodiaq líbí, tak při jízdě na dálnici za jiným autem jsme si všimli, že zadní lampy působí disproporčně - klidně mohly být o kus větší.
10. Řízení
I když je podvozek dobře naladěný a řízení je přesné, tak náročné klikaté silnice v kombinaci s lehkým mrholením prozradily sklony k nedotáčivosti. Dozvíte se to až z chování auta, protože řízení je pocitově mrtvé.