Zatímco při nedávném představení na Auto Show v Los Angeles nás bossové Volkswagenu ujišťovali o tom, že velké, sedmimístné SUV Atlas bylo vyvinuto speciálně s ohledem na požadavky severoamerického a čínského trhu, nyní je podle všech situace poněkud odlišná.
Jistě, zmíněné trhy jsou pro SUV této velikosti klíčové a VW potřebuje především napravit svou zničenou pověst v USA po skandálu Dieselgate, ale nyní jdou z vedení Volkswagenu zvěsti, že továrna v americkém městě Chattanooga disponuje volnou kapacitou na dalších dvacet tisíc Atlasů ročně. A v takovém případě se není co divit, že manažeři začnou obracet každý dolar nebo euro.
DOPORUČUJEME: Vezmou američané VW opět na milost?
Volkswagen proto začal sondovat, zda v Evropě existuje dostatečná poptávka po SUV, které svojí délkou 5037 mm překonává i kolosální Range Rover nebo Mercedes GLS a do mnohých evropských garáží se vůbec nevejde. Vidina exportu Atlasu na evropské trhy je ovšem natolik svůdná, že už bere zasvé i původní záměr nabízet Atlas výhradně s benzínovými motory, aby naftový agregát na jemnocit pobouřených amerických zákazníků náhodou nepůsobil jako rudý hadr na býka. Nově už se začíná šeptat o 190koňovém dvoulitrovém turbodieselu, který by v Atlasu evropská klientela bezpochyby uvítala, o 240koňovém BiTDI ani nemluvě. Naopak Britové si na Atlas nejspíš musejí nechat zajít chuť, protože konverze na pravostranné řízení by se VW zřejmě nevyplatila.
DOPORUČUJEME: VW společně s Mercedesem, BMW a Fordem vytvoří síť nabíjecích stanic pro elektromobily
Takže máte-li doma dostatečně velkou garáž i velkoryse dimenzované parkovací místo u kanceláře a Touareg vám připadá nemožně titěrný, nezapomeňte u dealera VW mezi řečí utrousit, že by se vám Atlas docela zamlouval...