Stát plánuje zpoplatnit dalších cca 900 km silnic první třídy, ve hře je osmnáct konkrétních úseků. Ve vládě se ale bude mluvit i o variantě až 3000 km silnic všech tříd...
Mýtné brány jsou nedílnou součástí českých silnic od roku 2007, mýto se vybírá se více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Nezanedbatelné jsou i příjmy do státní pokladny - za deset let se na mýtném vybralo 77,5 miliardy korun. Podle nového návrhu ministerstva dopravy by už za tři roky mohlo být zpoplatněno 1130 km silnic I. třídy, takže by kamiony platily mýto na 2300 kilometrech. Podívejte se na mapu, kde stát plánuje nově vybírat. Za projektem stojí společnost Deloitte Advisory, která navrhla zpoplatnit zhruba o polovinu menší rozsah, jenže podle usnesení vlády musí být nově pro kamiony zpoplatněno dalších 850 km. Sociální demokracie už teď říká, že je to málo, a že by měly být zpoplatněny i důležité silnice druhé a třetí třídy.
AutoTN.cz - STAŇ SE NAŠÍM FANOUŠKEM NA FACEBOOKU
Aktuálně je vše ve fázi návrhu a mistr dopravy Daniel Ťok to bude probírat s Asociací krajů a měst, protože právě od nich by měly vzejít připomínky a možné úpravy. Víc jak polovinu navrhovaných silnic, zejména úsek spojující končící dálnici D7 s Olomoucí, by navíc časem měla časem spojit nová dálnice, o které už se mluví pěkně dlouho. Stát si od dalších mýtných úseků pro kamiony slibuje další peníze do státní kasy a tedy i peníze na opravu a výstavbu nových silnic, konkrétně se bavíme o miliardě korun ročně.
DOPORUČUJEME: Vše o dálničních známkách pro rok 2017