Ford

Tříválcová Fiesta ST má 200 koní a klapku ve výfuku

Tříválcová Fiesta ST má 200 koní a klapku ve výfuku

Pod kapotou nové Fiesty ST je úplně nový motor. Umí jezdit jen na dva válce, má turbo, výkon 200 koní a tři jízdní režimy.

Nová Fiesta se ještě ani nedostala k dealerům a už je tady Fiesta ST! Přijela dřív než jsme čekali, snad jako odpověď na Toyotu Yaris GRMN. A jestli se nám líbí? Umí pes štěkat?


DOPORUČUJEME: Ford představil novou Fiestu, malý bestseller hned ve čtyřech verzích 

Čekali jsme odladěnou verzi čtyřválce 1,6 EcoBoost, ale novou Fiestu ST nakonec pohání úplně jiný a hlavně zcela nový motor - přeplňovaný tříválec 1,5 l. Má výkon 200 koní, točivý moment 290 Nm a auto by s ním mělo dát stovku za 6,7 vteřiny. Ale pozor, když motor nebude v plné zátěži, tedy při jízdě z kopce nebo po dálnici ustálenou rychlostí, tak se odpojí jeden válec. Stačí ale přišlápnout plyn a... Nebojte se, celé to prý má trvat jen 14 milisekund, to nemáte šanci poznat.


DOPORUČUJEME: Závodní Fiesta WRC vypadá... SENZAČNĚ!

Ford představí veškeré detaily až na autosalonu v Ženevě, a tak se musíme smířit s tím, že dál víme jen to, že Fiesta ST bude mít aktivní klapku ve výfuku, elektronické vylepšení zvuku (to se nám nelíbí), systém TVC který v zatáčkách přibržďuje vnitřní přední kolo a simuluje tak samosvorný diferenciál, a taky tři jízdní režimy: Normal, Sport a Track. Zatímco stávající verze byla v Evropě v prodeji jen ve třídvéřovém provedení, tak ta nová bude k mání i jako pětidvířko.



 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události