Autosalon

Největší novinky autosalonu v Ženevě + jak se tam dostat

Největší novinky autosalonu v Ženevě + jak se tam dostat

Autosalon ve Švýcarsku bude opravdu velkolepý. Přinášíme vám přehled těch nejdůležitějších novinek. Pokuď se tam chcete vydat sami, tak přidáváme jak se tam dostat a co vás to bude stát.

Podzimní autosalon v Paříži vzbudil vášnivé debaty, protože část automobilek zrušila svou účast. Kromě těch jako třeba Lamborghini či Rolls Royce to byl i Ford a Volvo. To v Ženevě nebude chybět nikdo. A bude se na co koukat! Vybrali jsme naše největší favority - seřazeno podle abecedy. 

Celkově bude na autosalonu v Ženevě vystaveno víc jak 900 aut a představí se 180 vystavovatelů, můžeme se těšit na 148 oficiálních premiér. Očekává se návštěva deseti tisíc novinářů a cca tři čtvrtě milionů návštěvníků.





Alfa Romeo Stelvio
Italská automobilka zkoušela několikrát vstát z popela a ani jednou se jí to pořádně nepovedlo. Vypadalo to že je na odpis, mluvilo se o jejím prodeji nebo dokonce o samotném konci. Jenže teď je všechno jinak... Sedan Giulia otočil automobilový svět naruby- krásné a velmi schopné auto. Ale tím to neskončilo. V Ženevě bude představené sportovní kupé na stejné platformě, a taky SUV jménem Stelvio, které se okamžitě stalo nejhezčím autem v segmentu. Ale nejde jen o krásu... Vlajkovou lodí je bezesportu verze Quadrifoglio Verde s přeplňovaným šestiválcem, ale pro reálný svět budou zajímavější asi benzínové a naftové čtyřválce s výkonem 280 koní a 400 Nm, respektive 210 koní a 470 Nm.





BMW 5 Touring

Pětkové BMW přijíždí se spoustou novinek v ovládání, s větším kufrem a na pohodlnějším podvozku.




Citroën C-Aircross


Malé SUV se zatím představuje jako koncept, ale je to jasná předzvěst sériové výroby. Bude se jednat o menšího sourozence C4 Cactus a navzdory svojí velikosti by mělo mít překvapivě prostorný interiér a jak už to u PSA bývá, tak i tady se hodně sází na konektivitu. Technické detaily budou zveřejněny až na autosalonu.




Ford Fiesta


Malý bestseller od Fordu se konečně představí oficiálně celému světu. Má spoustu technických novinek, měla by mít jeden z nejlepších podvozků v segmentu a pod kapotou hlavně tříválce. Významnou novinkou u Fiesty je zavedení čtyř specificky zaměřených linií - nejluxusnější Vignale, sportovní ST-Line, stylová Titanium a velmi zajímavá Active, laděná do stylu SUV. Kapitolou sama o sobě je pak sportovní verze ST, která má přeplňovaný tříválec s výkonem 200 koní. 




Hyundai i30 Kombi
Má se Škoda Octavia bát? Hyundai dělá všechno proto, aby se profiloval jako auto vyráběné v Čechách co cílí na české zákazníky. Můžete si o tom myslet co chcete, ale nové i30 nemůžete upřít agresivní cenovou politiku a velmi slušnou výbavu.




Lexus LS 500h

BMW, Mercedes nebo Audi? Pokuď vás německá trojka už unavuje tím jak se snaží obsáhnout všechny možné a nemožné segmenty a hledáte auto které nestojí na každém rohu, ale přitom jim může minimálně konkurovat, pak už dál hledat nemusíte. Lexus LS 500h je nádherný velký sedan s hybridním pohonem kombinujícím bateriový pohon s potentním šestiválcem twin-turbo. Kromě silného motoru a propracovaného podvozku se můžeme tradičně těšit na japonskou posedlost detaily a luxusní atmosféru na palubě. 


McLaren 720S

Když Ron Dennis, bývalý šéf týmu formule 1 McLaren, přišel s tím, že McLaren bude vyrábět sportovní auta, mnozí si ťukali na čelo. První Mac měl možná svoje mouchy, protože byl maximálně soustředěný na výkon a dělal málo show, ale to se rychlo změnilo a McLaren teď vyrábí jedny z nejlepších sportovních aut na světě. Nový model 720S má čtyřlitrový motor, se dvěma turby, agresivnější tvary a samozřejmě karbonový monokok. Nemůžeme se dočkat až ho uvidíme naživo, vypadá božsky!





Mercedes-Benz GT

Porsche Panamera bude mít problém - Mercedes přiveze do Ženevy koncept rychlého sportovního sedanu, který jde přímo proti ní. Čtyřdvéřový sexy sedan s přeplňovaným osmiválcem by měl mít 600 koní a pohon všech kol, ale jedno stisknutí tlačítka z něj udělá čistokrevnou zadokolku. Více informací ZDE! 



Opel Insignia
V Ženevě se bude na stánku mluvit hlavně o tom, že Opel skončil v rukou francouzů, ale byla by chyba opominout nové modely v podobě crossoveru Crossland X a hlavně novou Insignii. Za jmény Grand Sport a Sport Tourer se skrývá provedení liftback a kombi, v obou případech by měla být karoserie lehčí až o 60 kg a auta dokonce o až 200 kg. Auta jsou o chlup větší než končící model, kombík má o sto litrů větší kufr, zbytek až přímo v Ženevě. 




Range Rover Velar

Úplně nový model byl tak trochu překvapením a automobilka ho napasovala mezi motory Evoque a Sport. Auto s cenou 1 559 569 Kč vypadá nádherně, má extrémně moderní a prostorný interiér a k mání bude jen jako čtyřkolka s automatickou převodovkou. V nabídce budou čtyř a šestiválcové motory a protože je tady spousta věcí společná s Jaguarem F-Pace, tak se můžeme těšit i na mimořádně dobré jízdní vlastnosti.




Seat Ibiza

Ibiza bude mít úplně novou podvozkovou platformu koncernu VW s větším rozvorem i rozchodem, což má pozitivní vliv na velikost kabiny. Jen tak mimochodem, stejný podvozek pak dostane i nová Fabia. Pod kapotou budou dva benzínové a jeden naftový motor. Prvním je litrový tříválec s výkonem 95 nebo 115 koní, novinkou je motor 1,5 l TSI Evo. Naftová 1,6 TDI bude mít 80, 95 nebo 115 koní. Jo a taky bude mít větší kufr a bude hodně praktická!  



Subaru XV

Bude mít podvozek Imprezy a bude tedy lehčí a tužší, takže se těšme na mimořádně dobré jízdní vlastnosti, a to i navzdory vyššímu podvozku. Pod kapotou budou dva atmosférické benzínové motory - 1,6 l s výkonem 117 koní a pak 2,0 l co bude mít 156 koní. Doplní je naftový boxer a pak i hybridní provedení. 




Škoda Octavia RS 245
Nejrychlejší Octavie se stává skutečností! Dvoulitrový motor má sice jen jinak nastavenou řídící jednotku a upravený výfuk, ale 245 koní a 370 Nm zní zajímavě. Bude k mání s manuální převodovkou i s DSG za všechny hodnoty rychlosti zmiňme jednu co nás fakt baví - pružné zrychlení z 80 na 120 km/h za 6,6 s na pětku.




Toyota Yaris 
Velké investice, nový motor 1,5 l, svěží design a hlavně... Sportovní verze GRMN s výkonem 210 koní! 




Volvo XC60

Pro Volvo bude autosalon v Ženevě jedinou velkou akcí, které se účastní. A právě tady by měla představit novou verzi mimořádně oblíbeného modelu XC60. Volvo tradičně sází na skandinávský design a ekologii, otazníky vzbuzuje použítí výlučně čtyřválcových motorů. V tomhle případě budou ještě větší, protože máme očekávat i tříválce...Kromě toho bude i hybridní verze a pak i čistý elektromobil. 


Volkswagen Arteon

Zařadili jsme ho na seznam hlavně proto, že Volswagen CC byl mokrým snem mnoha českých manažerů a Arteon má být jeho nástupcem. Je to tedy převlečený Passat a VW se soustředí hlavně na to aby pěkně vypadal a přinášel jen to nejlepší z nabídky. 




+ JAK SE TAM DOSTAT A KOLIK VÁS TO BUDE STÁT?

Otevírací doba pro veřejnost: 9. až 19. března, pondělí až pátek 10:00 - 20:00 hod., sobota a neděle 9:00 - 19:00 hod. Vstup je 16 švýcarských franků (cca 400 Kč) pro dospělé, děti a důchodci zaplatí 9 franků (230 Kč). Při návštěvě po čtvrté hodině odpoledne se platí poloviční vstup.

Do Ženevy v pohodě dojedete autem - z Prahy jedete pořád po dálnici a je to tisíc kilometrů a deset hodin. Potřebujete dálniční známku pro Švýcarsko a Rakousko.



Pohodlnější je samozřejmě letět, navíc autosalon je hned vedle letiště. Letenky pořídíte od 3500 Kč. 



Co se ubytování týče, Ženeva je v době autosalonu proklatě drahá, a tak doporučujeme bydlet ve Francii a na autosalon dojíždět autem nebo vlakem. Ubytování pořídíte od 800 Kč za dvoulůžkový pokoj na noc.


 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Autosalon

Důležité Události