Tak už i Renault... Po Volkswagenu, Mitsubishi, Fiatu a dalších automobilkách je nyní na pořadu dne emisní skandál v Renaultu.
Zatím to odskákal jen Volkswagen, viz. jeho 365miliardová pokuta, ale řeší se i další automobilky. Nejnovějším případem se zabývají francoužští vyšetřovatelé, když nezávislý test ukázal překročení emisí oxidu dusíku u některých modelů až o 377 procent. Aféra se týká aut které by měly splňovat emisní normy Euro 5 i Euro 6. Jak že by to prý mělo probíhat? No jasně, chytrý software...
DOPORUČUJEME: Nově jsou kvůli emisím vyšetřován Chrysler s Fiatem
Podle francouzského deníku Liberation měl v reálném provozu naftový Renault Clio IV (Euro 5) překračovat emise oxidů dusíku o 305 procent, naftový Renault Captur homologovaný podle Euro 6 dokonce o 377 %, než to co bylo naměřeno v laboratoři a než oficiálně Renault udává.
Renault přitom již jednou vyšetřován byl, u motoru 1,6 dCi totiž bylo zjištěno, že emisní normy plní jen v úzkém teplotním rozsahu. Renault tehdy svolal všechny vadné modely do servisů a upravil samozřejmě i nově vyrobená auta.
DOPORUČUJEME: To je mazec, lidé vracejí Volkswagenu vyrabovaná auta
Jenže skutečnost by mohla být ještě podstatně horší. Server LeParisien se odvolává na údaje z vyšetřování, podle kterých měl Renault nezákoně upravovat motory svých aut aby splňovaly emisní normy již od roku 1990! Svědčit prý má bývalý zaměstnanec Renaultu, který byl v roce 1997 propuštěn. Právník Frederik-Karel Canoy, který již loví klienty pro hromadnou žalobu, chce dosáhnout podobného výsledku jako se povedlo v USA vůči Volkswagenu.
DOPORUČUJEME: VW musí kvůli emisnímu skandálu propustit 30 tisíc lidí