BMW

Nabourané policejní BMW asi půjde do šrotu, myslí si expert

Nabourané policejní BMW asi půjde do šrotu, myslí si expert
Zdroj: Facebook

Jeden z mála lidí, který se vyzná v opravách moderních aut z karbonu, nám při pohledu na jedinou dostupnou fotografii havarovaného BMW i8 řekl, že tohle auto už se nejspíš opravovat nebude.

Michal Skácel pracuje s karbonem už patnáct let, dělá ve firmě na jeho výrobu. Ví o tomto materiálu snad úplně všechno, vyzdvihuje jeho pevnost, tuhost a odolnost, ale zároveň upozorňuje, že karbon je křehký a špatně se opravuje. „Když nabouráte auto s karoserií z ocelového plechu, tak se buď vymění jednotlivé poškozené díly, nebo se plech zpátky narovná. Auto s karbonovým monokokem si ale představte tak, že velká část auta je z jednoho kusu, a když se poškodí byť jen jeden malý kousek, pak už se opravit nedá.“

DOPORUČUJEME: Všechno co potřebujete vědět o policejním BMW i8. Kolik stálo, jak je rychlé, co se s ním bude dělat...



Při pohledu na jednu jedinou fotografii havarovanéhé BMW i8, která unikla do světa, se rozsah poškození samozřejmě určit nedá, a BMW rozhodne o jeho případné opravě až po detailní prohlídce. Aktuálně je auto u Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS), která nehodu vyšetřuje. Podle toho, co ale víme, tedy že je poškozena přední část vozu (tam je elektromotor) a že vystřelily airbagy (ty měly zachránit oběma pasažérům život), však bude rozsah poškození značný. Naštěstí bylo auto pojištěné! Cena BMW i8 je totiž 3,7 milionu korun.

DOPORUČUJEME: Policie na baterky! Do služby zdarma nastupuje dvanáct elektromobilů od BMW. 

„Auto bylo pojištěné, a tak se nikdo nemusí bát, že by na tom něco tratili daňoví poplatníci,“ ukončuje David Haidinger, tiskový mluvčí BMW, veškeré spekulace. „Teprve až auto budou mít v ruce naši technici, rozhodne se o jeho dalším osudu. A na spolupráci BMW a Policie ČR ale nebude mít nehoda žádný vliv, nepřejeme si teď hlavně nic jiného, než aby se oba dva pasažéři co nejdříve uzdravili.“ Jinými slovy, pokuď auto bude mít poškozený karbonový monokok, čeká ho nejspíš sešrotování. „Karbon se dá lepit a nýtovat, ale ta konstrukce k tomu musí být uzpůsobená, protože na rozdíl od sváru, který bývá pevnější než zbytek materiálu, by spojované místo bylo naopak velmi slabé,“ doplňuje Michal Skácel. „U karbonových monokoků se ale většinou s jejich opravou nepočítá.“


STAŇTE SE NAŠIMI FANOUŠKY NA FACEBOOKU

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu BMW

Důležité Události