BMW představilo dlouho očekávaný model i8 nahoře bez. Motýlí dveře naštěstí zůstávají!
BMW přivezlo na autosalon do Los Angeles auto, o kterém jsme všichni věděli že bude, ale stejně jsme se na něj těšili. V čem bude nový? Nějaké zásadní inovace? A co ta střecha? Ale postupně...
Kupé i Roadster mají větší baterie i dojezd
Dlouho se spekulovala, jak moc se změní hybridní ústrojí BMW i8, respektive jeho baterie. Samozřejmě, že kombinace přeplňovaného tříválce a elektromotoru zůstává, ale změnilo se nastavení elektroniky, takže výrazně přibylo situací, kdy se jede výlučně na elektřinu. Napětí v akumulátoru vzrostlo z 20 na 34 Ah, takže má motor víc energie pro delší dojezd i vyšší výkon. Tabulkově teď i8 ujede na elektřinu až 55 km, i8 Roadster pak 53 kilometrů. Výkon elektromotoru se zvýšil o 12 koní na 143 k.
DOPORUČUJEME: Videotest BMW i8. Takže jak jezdí? Kde jsou jeho silné stránky a kde naopak ztrácí?
Co ta střecha?
Krásná, plátěná, elektricky ovládaná. Stáhne se za 15 vteřin až do rychlosti 50 km/h a složí se za sedačky. Mezi složenou střechou a sedadly tak vznikne další prostor s objemem 100 litrů úložného prostoru. Původní kufr má pak svých 88 litrů. Líbí se nám, že se zadní okno automaticky přizvedne při stažené střeše a supluje tak větrný štít, aby se minimalizovaly turbolence v kabině.
A ty technologie?
Plug-in hybridní pohonný systém BMW i8 třikrát po sobě získal titul Mezinárodní motor roku a pořád je to malá revoluce, stejně jako karbonový monokok. BMW se podařilo zachovat vzhůru vyklápěcí dveře a třeba panty vytisklo z hliníku na 3D tiskárně... Nemůžeme se dočkat, až ho uvidíme živě!
DOPORUČUJEME: Létající auta by se na nebi mohla objevit už v roce 2019