Má výkon 1500 koní a aktivní aerodynamiku. Ale taky elektronický omezovač rychlosti na 420 km/h. Proč Bugatti Chiron za 2 milionu Eur (53 milionů korun) nemůže jet rychleji?
Testovací jezdec Bugatti Andy Wallace se na toto téma rozpovídal při setkání s několika majiteli. „Výkon, chlazení ani aerodynamika nejsou problém. Máme spočítáno a nasimulováno, že bysme se dostali přes 450 km/h. Ale bohužel to zatím nejde. Možná snad příští rok.“ Takže kde je problém? Ten kdo si myslí, že v pneumatikách, ten je na správné adrese. Speciální vysokorychlostní obutí vyrábí pro Chiron firma Michelin a sada pneumatik stojí 600 tisíc korun (ano, čtete správně, 600 tisíc Kč!). V rychlostech přes 300 km/h totiž působí na pneumatiky brutální přetížení, v rychlosti 420 km/h, kdy zasahuje elektronický omezovač, jsou rotační síly dokonce tak velké, že 2,5 gramu vážící ventilek se mění v 7,3 kg těžké závaží!
DOPORUČUJEME: První nehoda Bugatti Chiron. Může za ni testovací jezdec!
„S Michelinem na tom ale pracujeme, neustále gumy vylepšujeme. 350 km/h není problém téměř nikdy. A když jsou pneumatiky ve stoprocentní kondici a mají správný tlak, pak může řidič aktivovat speciální vysokorychlostní režim a zkusit si i 420 km/h. Uvidíme, jestli příští rok pokoříme hranici 450 km/h, visí to ve vzduchu,“ naznačil Wallace.
DOPORUČUJEME: Jak se rodí Bugatti Chiron, auto za padesát milionů... VELKÁ GALERIE!
O tom jak se Chiron vyrábí už jste si u nás mohli přečíst. Pak se nemůže nikdo divit, že aktuální čekací doby na nové auto jsou víc jak rok. A ještě dvě čísla na závěr... Veyron Super Sport drží rychlostní rekord 431,072 km/h. A zatímco on spálil plnou nádrž benzínu za 12 minut, tak rychlejšímu a silnějšímu Chironu to trvá pouhých 9 minut.