Závodních aut Škoda 130 RS vzniklo jen okolo dvou set. Říkalo se jim Porsche z východu, to pro jejich koncepci - motor vzadu a pohon zadních kol. V roce 1977 vyhrála 130 RS legendární Rally Monte Carlo!
Staré závodní škodovky jsou neuvěřitelně v kurzu a tohle je důkaz. V Žilině na Slovensku prodávají jeden originální kus za 54 tisíc Euro, tedy za 1,4 milionu korun. „Je to originální tovární auto včetně platných dokladů na slovenských značkách, v technickém průkazu jsou samozřejmě zapsané všechny výjimky,“ řekli nám v Royale Chrome na náš přímý dotaz. „Jedná sa o vozidlo ježděné a vlastněné Svazarmem, před pár lety prošlo kompletní renovací v ČR u pana Marchala v Plzni. Vyjma bloku motoru je vše originál, a to včetně náprav, karburátorů, sání a dalších komponentů. Auto je vystavené v Žilině na showroomu.“
DOPORUČUJEME: Ve stodole našli poklad - sportovní auta za miliony!
Vypadá opravdu skvěle, a my jen připomínáme, že 130 RS taky perfektně jezdí. První kusy se objevily na scéně v roce 1975, dohromady vzniko cca 200 aut. Zhruba 4 metry dlouhé kupé vážilo pouhých 720 kg, střecha, kapota a vnější panely dveří byly vyrobeny z hliníkové slitiny, zatímco blatníky a kryt motoru byly ze sklolaminátu. Škoda 130 RS používala čtyřválcový kapalinou chlazený motor o objemu 1,3 litru s ventilovým rozvodem OHV o výkonu až 140 koní s maximální možnou rychlostí do 220 km/h. K technickým zajímavostem patřily dvojité karburátory Weber, osmikanálová hlava válců nebo například mazání se suchou klikovou skříní. Blok motoru byl odléván z hliníkové slitiny, hlava válců pak byla ze šedé litiny. Jestli vás inzerát zaujal, můžete se na něj podívat ZDE.
DOPORUČUJEME: Čtvrt milionu za hromadu šrotu? Nakonec to bylo daleko víc!