Povinné ručení kryje jen škody, které vy při nehodě způsobíte. Havarijní pojištění vám zaplatí škodu i na vašem autě. A platí to i v případě střetu se zvěří.
Každý řidič ví, že bez povinného ručení nesmí vyjet na silnici. Smysl má ale i klasické havarijní pojištění a pojištění proti krádeži. Zatímco u nových aut to bere spousta řidičů automaticky, tak u ojetých aut to tak běžné není. Přitom v případě nehody nebo krádeže auta tak můžete přijít o spoustu peněz. Ceny pojištění ojetých aut jsou přitom výrazně nižší než v případě nových vozů, protože pojišťovny kalkulují s poklesem ceny a hodnoty ojetého vozu ve srovnání s novým autem. „V případě bezeškodního průběhu a nasčítání bonusů lze cenu havarijní pojistky stlačit velmi nízko a nemusí se jednat o investici v řádu desítek tisíc,“ přibližuje situaci Pavel Foltýn z Auto ESA. „Ceny některých oprav i u ojetých moderních vozů jsou přitom poměrně vysoké.“
DOPORUČUJEME: V Anglii chtějí zakázat zpomalovací retardéry. Zvyšují totiž spotřebu a škodí zdraví!
„Koupila jsem si ojetý VW Polo za 60 tisíc korun a roční havarijní pojištění mi přijde na necelých šest tisíc korun. Parkuju na ulici a jezdím hlavně po městě, ale i tak jsem si auto pojistila,“ říká Jarmila Šípková. „Předchozí VW Golf jsem totiž měla nabouraný
z parkoviště a oprava by stála nějakých patnáct tisíc, nakonec jsem ho ale úplně odepsala, to když jsem cestou na zahrádku za městem srazila srnu. Přišla jsem tak o nějakých sto padesát tisíc...“
DOPORUČUJEME: Srážka se zvěří! Kdo zaplatí škodu a komu to máte hlásit?
Pavel Foltýn z Auto ESA vysvětluje, že koupě ojetého vozu na úvěr sice nebývá podmíněna pojištěním auta, ale vřele ho doporučuje. „Pokud někdo vůz nabourá nebo mu bude odcizen, dál musí úvěr splácet, i když už auto nemá!“ vysvětluje. „Právě pro takové případy je pojištění vozu nezbytné a pomáhá chránit velkou část investice zákazníka. Dnes jsou i v ojetých vozech naprosto běžné takové prvky výbavy jako xenonová světla či vyhřívané antireflexní čelní sklo, ale třeba světlo stojí klidně třicet tisíc, čelní okno pak třeba i dvacet tisíc korun.“
BAVÍ VÁS AUTA A SVĚT KOLEM NICH? ZAPARKUJTE U NÁS NA FACEBOOKU!
Havarijně pojištěné auto vám navíc nebude opravovat žádný „patlal“, případnou opravu totiž z velké části hradí pojišťovna a vše se dělá v kvalifikovaném servisu ze schválených dílů a schválenými postupy, takže je zaručena správná funkce vozu a hlavně jeho bezpečnostních prvků. Naproti tomu se majitelé nepojištěných aut snaží nehodu opravovat tou nejlevnější cestou z pochybných dílů nejasného původu.
DOPORUČUJEME: Máte povinné ručení s nízkým plněním? Při nehodě to nemusí stačit a pak přijde exekuce!