Je chvályhodné, že se Mercedes rozhodl jít u ikonického modelu G cestou evoluce, nikoliv revoluce. Nový model dál ctí tradiční hodnoty, za nás palec nahoru.
Mercedes nám nový model G postupně odhaloval, pak unikly oficiální fotky, ale automobilka odolala a nové géčko nám stejně definitivně představila až na autosalonu v Detroitu. Pořád je to úžasný mix chlapáckého auta a luxusu, tedy styl, který měla i dosluhující generace.
DOPORUČUJEME: Unikly fotky nového Mercedesu G - revoluce se nekoná
Nový Mercedes G nepřišel o stůj základní hranatý tvar ani o žebřinový rám, obojí kvitujeme s maximálním povděkem. Lehké zaoblení si vyžádali normy na ochranu chodců a aerodynamika, ale že technický základ auta je pořád robustní, to je opravdu dobře. A skvělé je i to že i když je nové G o 53 mm delší a 121 mm širší, tak je zároveň o 170 kg lehčí. Líbí se nám i styl kabiny, který se sice vzdal klasických budíků, ale ruku v ruce s nejnovějšími trendy nabízí před řidičem obrovský displej. Uvnitř je taky o poznání víc místa. Zatím je v nabídce jen jeden motor, benzínový přeplňovaný osmiválec 4,0 l s výkonem 422 koní a točivým momentem 610 Nm. Jeho výkon je přenášen na všechna čtyři kola přes novou devítistupňovou převodovku G-Tronic.
DOPORUČUJEME: Mercedes staví u Prahy obrovský sklad náhradních dílů pro celý svět!
Spousta lidí se obávala, aby nové géčko nepodlehlo nové době a neudělalo ústupky v podobě svých terénních schopností. Ne, to se rozhodně nestalo! Lichoběžníkové zavěšení na přední nápravě se postará o lepší jízdní vlastnosti na silnici, ale v terénu se můžeme spolehnout na redukci převodovky, tři plně uzamykatelné diferenciály, schopnost stoprocentního stoupání a brodivost byla zvýšena na 70 cm. Ruku v ruce s tím jde několik jízdních režimů a hlavně pak mód G, který by měl autu v terénu dovolit neuvěřitelné věci.
České ceny ještě nemáme, v Německu stojí nový Mercedes G500 107 040 Euro, což je cca 2,8 milionu korun.