Za rok 2017 přibylo v databázi rychlého výstražného systému EU Rapex 260 nových svolávacích akcí automobilek. Ty odhalily (a přiznaly) nějaké konstrukční problémy a zjednávají nápravu. Akce se týkaly i vozů Škoda.
Nejvíce svolávanou značkou byl Mercedes-Benz, následován dvojicí automobilek koncernu Groupe PSA – Peugeot a Citroën. Více než deset svolávacích akcí měly v roce 2017 automobilky Renault, Toyota a BMW. V roce 2017 bylo svoláváno 244 různých modelů 40 značek. Mezi svolávanými vozy se často vyskytují i modely vyrobené před rokem 2007 se stářím více než 10 let. Informuje o tom server svolavacky.cz
DOPORUČUJEME: Mytí auta v zimě - zapomeňte na kartáče, hlavně to chce hodně vody.
Nejčastější jsou problémy s airbagy
Mezi pěti a deseti svolávacími akcemi vyhlásilo patnáct automobilek, méně než pět jich mělo dalších sedmnáct. Po jedné svolávačce měly značky Mini, Suzuki, Alpina, Bentley a Rolls-Royce. Nejvíce modelů jednotlivých automobilek bylo svoláváno kvůli problémům s airbagy a jejich součástmi (181). Druhou nejpočetnější skupinou byly závady související s pohonnou jednotkou (54). U 50 svolávaných modelů hrozí riziko požáru, 39 modelů má problémy s podvozkem a 35 s brzdami. Závady na řízení se v roce 2017 vyskytly u 31 modelů. Systém Rapex přítom eviduje pouze nebezpečná vozidla ohrožující bezpečnost posádky, nebo silničního provozu. Podrobný přehled značku po značce naleznete zde.
DOPORUČUJEME: Podrobný návod, jak v Praze parkovat bez pokut
Jak na tom byla Škodovka?
Automobilka Škoda-Auto vyhlásila podle databáze Rapex v roce 2017 tři svolávací akce, které se dotkly hned čtyř jejích modelů. Svolávány byly modely Rapid, Yeti, Otavia a Superb, nejstarším svolávaným vozem byla Škoda Octavia z roku 2008. Svolávací akce roku 2017 odstartovala Škoda v dubnu, kdy povolávala do servisů Superby vyrobené v srpnu 2016 kvůli problémům s nefunkčními předpínači bezpečnostních pásů. V červenci se v systému Rapex nejprve objevily modely Rapid a Yeti, opět kvůli předpínačům, které se u nich narozdíl od Superba aktivují, ale zase mohou jejich části proniknout do interiéru a zranit posádku. Druhou červencovou svolávačkou byla akce ABS/ESP, která již v té době posílala do servisů i jiné koncernové sourozence Octavie z let 2008 – 2009.
Škodovka měla v roce 2017 ještě jednu svolávací akci. Ta ale v databázi Rapex nefiguruje, protože Rapex eviduje pouze závady, ohrožující zdraví, bezpečnost a životní prostředí. Jedná se o úpravu softwaru sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG kvůli riziku překročení únosného tlaku v jejím hydraulickém systému.