Alfa Romeo

Sexy mašina konečně v Česku. Kolik stojí nekompromisní Stelvio QV?

Sexy mašina konečně v Česku. Kolik stojí nekompromisní Stelvio QV?
Zdroj: Alfa Romeo

Další “nabušené“ SUV dorazilo na český trh. Po Lamborghini Urus tu máme i dlouho očekávanou novinku Alfy Romeo – Stelvio ve verzi QV. Italský design, silný motor a dvoumilionová cenovka... Koho by to nelákalo!

Lahůdka je konečně tu: Vrcholná verze Stelvio Quadrifoglio Verde, kterou pohání 2,9litrový vidlicový šestiválec přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Dává fantastických 510 koní a chlubí se příbuzenským vztahem s Ferrari.

Vrcholné Stelvio dosahuje maximálky 285 km/h a sprint z nuly na sto km/h je otázkou neuvěřitelných 3,9 sekundy!

Krásné 1,8tunové SUV se srdcem supersportu se představilo v Česku poprvé před pár dny na pražské Autoshow (video si určitě pusťte až do konce a vychutnejte si zvuk motoru...):

O přenos 600 Nm točivého momentu na všechna čtyři kola se stará osmistupňová automatická převodovka ve spolupráci se zadním diferenciálem, schopným vektorovat točivý moment mezi jednotlivá kola.

Stelvio 2.9 V6 BI-TURBO QV se v Česku prodává za cenu 2.399.000 korun. Pak jsou tu ale ještě příplatky...

Připlatit si musíte třeba za navigaci s velkým multimediálním displejem (66.000,-),  ke krocení masivní síly Stelvia QV jsou připraveny příplatkové keramické brzdy Brembo (196.000,-), v zatáčkách posádku podepřou karbonové sedačky (97.000) a akustickou pohodu kromě motoru navodí i prémiový audiosystém Harman Kardon se 14 reproduktory a neuvěřitelným výkonem 900 W.

Ceny jsou tak ve výsledku srovnantelné s Porsche Macan nebo Mercedesem-AMG GLC S.

Související obsah

Jenže Alfa vždycky dbala na styl a Stelvio je prostě nádherné. Od roku 2016, kdy se poprvé ukázalo světu, tohle auto dokazuje, že nevzniko, aby se krčilo někde v řadě současných SUV. Jako správné italské auto útočí na zákazníky, kteří se rozhodují srdcem.

Design vychází z menšího sourozence, sedanu Giulia, Stelvio je postavené na stejné moderní technice, ale na zvýšeném podvozku, má delší zdvih tlumičů a větší kola (v největší variantě jsou dvacetipalcová, v základu o dva place menší). Nerovnosti skvěle tlumí adaptivní podvozek a nežádoucí zvuky zase dobře odhlučněná kabina.

Interiér je plně v italském stylu, na kterém si Alfa prostě zakládá. Upoutá 8,8palcový displej, jednoduchá přístrojovka, perfektní sedačky i povedený volant. Na to, jak je auto vysoké, dobře se do něj nastupuje díky nízkým prahům.

Stelvio měří na délku 468 centimetrů, jen o maličko méně než Škoda Kodiaq. S tím se ale Alfa porovnávat určitě nechce. Spíš cílí na zákazníky, kteří se poohlížejí po luxusnějších značkách.

“Lidové“ varianty Stelvia, které se v Česku prodávají už od loňska, nabízejí přeplňovaný benzínový dvoulitr ve dvou výkonových variantách (200, resp. 280 koní), nebo 2,2litrový turbodiesel dokonce se třemi výkonovými stupni (150, 180 nebo 210 koní).

Proti verzi QV jsou ceny o dost níž - u dieselů začínají těsně nad milionem, nejlevnější benzín pořídíte ze 1,2 milionu.

Všechny motory mají velmi rychlé reakce na plyn, obzvlášť u dieselu to je až překvapivé a obdivuhodné. Dobře je vyladěná i spolupráce s osmistupňovým automatem od výrobce, který dodává i Jaguaru nebo Maserati. Ve sportovním módu trvá přeřazení 150 milisekund... Manuální převodovku, která v nabídce není, jistě nikdo postrádat nebude.

Tak co, jdete do toho?


 

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události