Do konce roku chce Audi vyslat na trh svůj první e-tron, sportovní elektrické SUV. Prototyp představila nedávno na ženevském autosalónu a teď ho testuje v extrémních podmínkách.
I když tenhle test byl spíš na efekt. Automobilka nechala e-trona projet blesky v obří Faradayově kleci ve vysokonapěťové zkušebně berlínského závodu Siemens. Po střeše tančily svítící výboje a atmosféru dotvářely pulzující zvukové efekty.
V roce 1958 vybudovaná parabolická hala je pro výzkum vybavena velmi vysokým generátorem rázového napětí, který umí až tři miliony voltů. Teď se doprostřed 25 metrů vysoké haly postavil prototyp Audi e-tron.
Audi tak efektně upozornilo na špičkové lithium-iontové akumulátory s vysokou kapacitou, díky kterým je možné e-tron “bleskově“ dobít už za 30 minut na rychlonabíjecích stanicích s výkonem až 150 kW. Automobilka na jedno nabití slibuje dojezd přes 400 kilometrů.
Před zahájením sériové výroby mají prototypy v maskovaném provedení projít náročnými testy v různých teplotách, v různých typech provozu, ve městě i při sportovním výkonu. A zkoušet se budou i různé způsoby dobíjení.
Elektrické SUV se kromě nově buduvané sítě rychlonabíječek připojí i k stávajícím dobíjecím stanicím a také má mít několik možností pro dobíjení přes přenosný nabíjecí systém doma v garáži.
Audi vidí v elektromobilitě budoucnost. “Před rokem 2025 uvedeme na trh více než 20 elektromobilů a hybridních vozů s možností vnějšího nabíjení napříč všemi segmenty,“ vzkázal šéfautomobilky Rupert Stadler.
SUV má následovat sportovní kříženec kupé a SUV, sportovní limuzína a menší hatchback či sportback.