Na dálnici D1 - a to hlavně na Vysočině a Brněnsku - přibývají místa, kde silničáři nestíhají po haváriích opravovat poškozená svodidla. Podle odborníků je tak ale ohrožena bezpečnost řidičů. Ředitelství silnic a dálnic podle svých slov dělá, co může a spravuje přednostně hlavně ta nejrizikovější místa.
Po haváriích poškozená svodidla jsou leckde úplně vytrhaná ze sloupků a zabezpečená jen výstražným značením. Takových míst jako je toto na 132. kilometru dálnice D1 neustále přibývá.
Problémová místa jsou například na úseku mezi Velkým Beranovem a Měřínem, ale také u Brna. Stěžovala si na to před časem dokonce i policie. "Nám jde především o bezpečnost účastníků silničního provozu," řekl mluvčí policie Bohumil Malášek.
Poškozená a neopravená svodidla jsou podle odborníků velký bezpečnostní problém. "Je důležité, aby ochranná svodidla nebyla poškozená, protože následně neplní dostatečně svoji funkci a mohou být pro řidiče i nebezpečná," sdělila koordinátorka Besip Veronika Vošická Buráňová.
Ředitelství silnic a dálnic problémy přiznává. Kvůli zvyšujícím se počtům nehod často její pracovníci i nasmlouvané firmy nestíhají vše opravit. Prioritou je prý udržet v naprostém pořádku hlavně středová svodidla. "Pokud jde o svodidla na pravé straně, tak ta nejsou až tak klíčová. To neznamená, že bychom je pouštěli ze zřetele, ale jsou až v druhé vlně oprav," přiblížil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Opravit veškerá riziková místa chce ŘSD stihnout ještě do konce podzimu, než všechny své kapacity soustředí na zimní údržbu.