Na stanicích technické kontroly začínají od pondělí platit přísnější pravidla. Technici už kontrolují stočené tachometry, zaměřují se také na upravené filtry pevných částic a opakované kontroly jsou pod dohledem ministerstva.
Tou hlavní změnou, na kterou čekali všichni motoristé, je přísnější dohled nad stočenými tachometry. Technici od prvního říjnového dne sledují, kolik mělo vozidlo najeto na předchozích kontrolách a pokud zjistí, že někdo manipuloval se stavem počítadla, uvedou to do protokolu jako vážnou závadu.
Majitel musí do třiceti dnů takovou vadu odstranit, jinak nebude vozidlo způsobilé k provozu. Člověku, který takto přetáčí tachometry, hrozí pokuta až půl milionu korun.
Technici na STK se teď zaměřují i na filtry pevných částic, sledují, jestli nejsou vyřazené z provozu, nebo nějak upravené a takové vozidlo neprojde emisemi.
Novinkou je také konec monopolu stanic technické kontroly - takovéto služby už mohou poskytovat i servisy, které mají vyškolené mechaniky a vybavení. Opakované kontroly už budou probíhat pod dohledem státu a ministerstvo může na stanice STK vyslat také figuranta, který má povolení pořizovat skryté nahrávky.