Také vám přijde, že silničáři opravují české dálnice pořád dokola a že se uzavírky často opakují na stejných místech? Jeden příklad z D1: Během rekonstrukce dálnice u Říčan byl provoz sveden do jednoho pruhu. A auta v kolonách zničila i dosud bezproblémovou část. Silničáři se tak na stejné místo museli vracet. A řidiči si před omezením postojí znovu. A znovu. A znovu...
Úsek dálnice D1 před Prahou u Říčan patří k nejvytíženějším místům v celém Česku. Denně tudy projede sto tisíc aut včetně těžkých kamionů. A to se projevuje i na stavu vozovky. Jenže opravy jako kdyby k ničemu nevedly, uzavírky se v těchto místech poslední dobou opakují podezřele často.
Poslední oprava úseku dálnice D1 mezi 12. a 16. kilometrem proběhla teprve nedávno. Během práce na poškozeném pruhu svedli silničáři provoz do těch ostatních. Pod tíhou vozidel v nekonečných kolonách se však asfalt zničil i tam. Dělníci se tak museli vrátit, aby opravili i dosud bezproblémovou část. Informuje o tom zpravodajský web Echo24.
To samozřejmě znamená další dlouhé kolony na úplně stejném místě!
Dělníci na čtyřkilometrovém úseku začali pracovat před více než měsícem. Už po dokončení původně plánované opravy bylo jasné, že tím to nekončí. Ve vedlejším pruhu se vytvořily několik centimetrů hluboké koleje a asfalt začal praskat. Silničáři tak proto nechtěli s případnou opravou počkat na další rok a raději ho opraví ihned, dodává Echo24.
Opravy pravého pruhu trvaly do soboty, praskliny jsou ovšem i v ostatních pruzích. Je tak velmi pravděpodobné, že se na úsek budou muset dělníci znovu vracet.
Generální ředitel silnic a dálnic si přitom v červenci opravu úseku pochvaloval. “Máme ambici dodržovat termíny, je vidět, že se tady ty termíny dodržují a jsou velmi přísné, na druhou stranu tady zaznívá, že musíme hlídat kvalitu, abychom se v rámci reklamačních záležitostí nemuseli zpátky vracet,“ řekl tehdy Jan Kroupa.
ŘSD u Říčan rekonstruovalo povrch vozovky a opravovalo odvodnění, měnila se i svodidla.
Celková modernizace páteřní dálnice D1 začala už před pěti lety a další tři ještě potrvá.