Název pochází z latiny a znamená "schody" nebo "žebřík". Nová škodovka se bude jmenovat Scala. Model, který má nahradit dosluhující rapidy, automobilka představí ve světové premiéře v prosinci v Izraeli.
Po první siluetě odhaluje mladoboleslavská automobilka také jméno nového kompaktního modelu – nástupce Rapidu se bude jmenovat Škoda Scala.
"Pochází z latinského slova scala, což lze přeložit jako schody nebo „zebřík, a představuje zároveň pro automobilku další velký krok vpřed v segmentu kompaktních vozů," komentovala výběr názvu automobilka.
Jako první model značky v Evropě bude mít Scala uprostřed pátých dveří místo loga s okřídleným šípem velký stylizovaný nápis Škoda.
"S novým modelem otevřeme další kapitolu ve třídě kompaktních vozů značky Škoda. Jedná se o zcela nově vyvinutý vůz, který v této třídě stanoví nové standardy v oblasti technologií, bezpečnosti a designu. Jsme přesvědčeni o tom, že Scala má nejlepší šance k tomu, aby pro značku Škoda nově definovala segment A," řekl k vývoji modelu předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.
Design vzbudil pozornost už na autosalonu v Paříži, a to díky studii Vision RS, ze které Scala vychází. Exteriér i interiér má vzbudit emoce. Z výsledné podoby sériového modelu toho ale Škoda zatím moc neukázala, musíme si počkat na představení v závěru roku.
Automobilka slibuje velký krok i po technické stránce. Scala má dostat inovativní prvky výbavy, které byly dosud běžné jen ve vozech vyšších tříd. “Jméno Scala, pocházející z latiny, tedy nový vůz skvěle vystihuje. Do češtiny jej lze přeložit jako schody nebo žebřík. A s modelem Scala vystoupá Škoda hned o několik vývojových stupňů,“ doplňuje výrobce v tiskové zprávě.
Nástupce Rapidu vyjede jen jako prodloužený pětidveřový hatchback (dosud označován jako Spaceback). Silueta připomíná kombík a uvnitř má skutečně být víc místa než v klasickém hatchbacku. Auto by mělo mít rozvor 265 cm a výšku 143 centimetrů. Studie Vision RS se představila s rozměry 4,4 metru na délku a 1,8 metru na šířku.
Kufr proti současnému spacebacku vyroste o 15 litrů na 430 litrů. Novinka by tak časem měla nahradit i Fabii Combi, která už v další generaci nevyjede.
Základním motorem má být přeplňovaný benzinový tříválec 1.0 TSI, ale finální nabídka má být širší než u fabie. Spekuluje se o čtyřválci 1.5 TSI, verzi na CNG, hybridech a turbodieselech. Nechme se překvapit.