Chytrý způsob, jak se vyhnout placenému parkování, vymyslel Shawn Kennedy z Janeville v americkém Wisconsinu. Město nedávno zavedlo placené parkování po dvou hodinách volného stání. Běhat každé dvě hodiny přeparkovat? Ale kdepak! Tenhle chlapík přišel na to, jak problém vyřešit z pohodlí kanceláře. Vlastní totiž teslu.
Tesla do svých aut montuje “autopilota“, který umí s vozem popojet. Funkce Summon je určená k vyjíždění a zajíždění na úzké parkovací místo. Pomocí aplikace ovládáte auto na dálku telefonem a můžete s ním popojet dopředu nebo dozadu na krátkou vzdálenost, aniž by někdo seděl za volantem.
Ani v Tesle asi netušili, k čemu se funkce dá použít, oficiálně je autopilot určený jen na soukromé cesty. "Nebyl jsem si jistý, kdy bych mohl tuto funkci využít ... až dosud," vzkázal Kennedy na Twitteru.
I was not sure when I would use this feature... till today. @elonmusk @tesla pic.twitter.com/bC6rFt2SuW
— D Shawn Kennedy (@rarelyserious) 31. jna 2018
Poté, co město zavedlo limit na parkování zdarma, prostě každé dvě hodiny s autem popojede na nové parkovací místo. Na dálku, pěkně od svého pracovního stolu. Jen k tomu potřebuje volné místo před nebo za jeho autem, z řady autopilot zatím vyjet neumí, upozorňuje web bestride.com.
Kennedyho fígl zaujal spoustu lidí. Jeho tweet už má skoro 400 tisíc lajků a přes 80 tisíc sdílení. Všiml si ho i šéf Tesly Elon Musk. Ten ke krátkému videu nejdřív napsal: "Cool haha" a pak avizoval aktualizaci funkce Summon.
Během šestí týdnů prý budou umět tesly následovat své “páníčky“ jako pejsci. Bude stačit držet tlačítko a auto pojede na souřadnice telefonu. Musk tvrdí, že vozy také dokážou samy brázdit parkovištěm, dokud nenajdou volné místo, budou umět přečíst značku a zaparkovat.
Technologii, která je napojena na kamery v autě, Tesla vyvíjí a zlepšuje už od roku 2015. Dostupná je pro Modely S, X a 3 jako součást balíčku "Rozšířený autopilot", který stojí 5 000 dolarů jako výbava nového auta, nebo o tisíc dolarů víc při dokoupení pro až dva roky staré vozy.