Špatné parkování se ve větších městech šíří jako mor. Nezodpovědní a mnohdy arogantní řidiči si nedělají hlavu s hledáním vhodného místa a svoje auta nechávají, kde je napadne. Stojí na chodnících, blokují vjezdy, silnice, přechody... Přišel čas je potrestat.
Někteří lidé při parkování tráví dlouhé minuty popojížděním dopředu a zase dozadu, aby se na místo vešli. A mnohým se to stejně nepovede. Jako třeba této ženě:
A jiní šoféři si naopak s parkováním nedělají vůbec žádné vrásky, nechají auto napůl na chodníku, zaberou dvě parkovací místa, zablokují výjezd ostatním nebo rovnou zastaví na přechodu pro hode či místě pro invalidy. A vůbec to neřeší.
Právě na tato individua se zaměřila vtipná kampaň Nissanu v zemích Beneluxu. “Někteří lidé parkují jako idioti. Přišel čas nechat jim vzkaz.“ Tak zní hlavní sdělení reklamní kampaně. Její autoři z reklamní agentury TBWA nasprejovali kolem špatně parkujících aut výrazné bílé čáry se vzkazem, aby nezodpovědní řidiči radši nechali auta parkovat za ně.
Nissan tak propaguje parkovacího asistenta z modelů Qashqai nebo Leaf, technologii, která umí zaparkovat sama, stačí jen stisknout tlačítko. Podívejte se na video:
Vzkazů, které měli za stěrači špatně parkující řidiči, je plný internet. Většinou jde o poněkud drsnější zprávy. Jako třeba tato, kterou někdo nechal nedávno za oknem fabie v pražské Korunní ulici:
Mnohdy nezůstává jen u vzkazů. Samozvaní mstitelé berou často spravedlnost do svých rukou, a to se pak špatně parkující řidiči nestačí divit. Není to dlouho, co po sídlišti v pražských Bohnicích chodil fantom, který nesprávně stojícím autům mazal kliky psím lejnem. Možná tam ještě chodí...
A po sociálních sítích kolují i jiné důmyslné tresty, podívejte se na některé z nich: