Lehčí, rychlejší a skvěle vybavený dorazil na český trh ostrý prcek od Suzuki. Nový Swift Sport si troufá i na mnohem vyhlášenější závodníky mezi hatchbacky. Přiblížil se k nim nejen výkonem, ale i vyšší cenou, která v Česku startuje na 479.900 Kč.
Sportovní Swift byl vždycky sympatický, malý, leč mrštný a zábavný hatchback. Třetí generace na tom nehodlá nic měnit, naopak v Suzuki ještě o něco přitvrdili, vyladili podvozek a napěchovali tohoto mrňouse moderní výbavou.
V základu jsou LED světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel, sportovní sedačky s vyhříváním, 17placová kola, bezklíčové odemykání a startování, automatická klimatizace i paleta asistenčních a bezpečnostních systémů, například sledování jízdy v pruhu, sledování únavy řidiče, nouzové brždění či adaptivní tempomat.
Přepracovanému interiéru vévodí červené detaily, sportovní přístroje s barevným podkresem a 7palcový displej multimediálního systému s výstupem z parkovací kamery.
Na výběr je sedm odstínů karoserie, exkluzivní žlutá Champion Yellow je odvozena od barevného schématu továrního vozu, se kterým se tým Suzuki Works účastnil juniorského mistrovství světa v rally.
Od klasického Swiftu ostrou verzi odlišují taky doplňky v černé barvě imitující texturu karbonových vláken. Specifický je design masky chladiče a předního nárazníku, aerodynamický spoiler pod nárazníkem, nástavce prahů, zadní difuzor, střešní křídlo, velké disky s leštěným povrchem či dvě kulaté koncovky výfuku.
Karoserie je vždy pětidveřová, i když díky zapuštěným klikám zadních dveří na pohled připomíná třídveřový hatchback.
Rozvor náprav je o 20 mm delší než u předchozí generace, nový Swift Sport je také nižší a širší. Kvůli lepší stabilitě narostl taky rozchod na přední i zadní nápravě (o 40 mm).
Suzuki slibuje lepší ovladatelnost a rychlost reakcí. A taky větší výkony. Přispívá k tomu o 80 kilo snížená hmotnost (celkem 975 kg) a nový přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.4 BoosterJet. Ten má sice jen o 4 koně víc než předchozí druhá generace (140 koní), ale hlavní rozdíl je v točivém momentu 230 Nm, což je o slušných 44 % víc než u předchozí generace.
Turbodmychadlo umožňuje motoru dosahovat působivých hodnot točivého momentu už od nízkých otáček, malý zdvihový objem a “inteligentní“ systém turbodmychadla a přímého vstřikování zajišťují co nejnižší spotřebu.
Poměr hmotnosti k točivému momentu tak slibuje slušnou zábavu. Stovku tenhle mrňous vytáhne z nuly za 8,1 sekundy a maximálku má na 210 km/h. Potenciál podtrhuje vylepšená šestistupňová převodovka a stabilnější podvozek s menším poloměrem otáčení.
Na evropské trhy Suzuki poprvé uvedlo sportovní verzi modelu Swift v roce 2006. Třídveřový hatchback s výrazným vzhledem, sníženým podvozkem a motorem 1,6 l o výkonu 92 kW (125 koní) si rychle získal oblibu. Druhá generace z roku 2012 přinesla posílení na 100 kW (136 koní), bohatší výbavu a volitelně pětidveřovou karoserii.
Předchůdcem Swiftu Sport byl třídveřový Ignis Sport z let 2003 až 2005, který stejně jako Swift Sport závodil také na juniorském mistrovství světa v rally. Součástí sportovního dědictví je i Swift GTi, vyráběný ve dvou generacích v letech 1986 až 1995.