Dopravní policie došla k velmi překvapivému zjištění. Podle jejich statistik je v Česku nejbezpečnější jízda po dálnicích. Vzhledem k hustotě provozu a počtu vážných nehod na nich prý hrozí mnohem menší riziko problému, než na silnicích prvních tříd.
Pardubický kraj, silnice první třídy číslo 11 spojující Červenou Vodu se Žamberkem. Podle dopravních expertů několik let po sobě nejrizikovější místo v republice. Místo, kde řidiči často bourají a také umírají. Třeba jako loni v létě při střetu osobního auta s nákladním.
"Ve vozidle cestovali dva lidi. Muž utrpěl zranění neslučitelná se životem a žena byla transportovaná letecky do fakultní nemocnice," popsal jednu z tragických událostí mluvčí policie Ondřej Zeman.
Další zrádná místa jsou nedaleko, v Olomouckém kraji. Stále ještě silnice číslo jedenáct, tentokrát u Olšan a také čtyřiačtyřicítka severně od Mohelnice. I tam přišlo o život několik lidí, mezi nimi i hasič jedoucí k zásahu.
Mapa nebezpečných úseků v Česku:
Policie už několik let vyhodnocuje místa tragédií a posuzuje jejich vliv na příčiny nehod. "V loňském roce jsme takto posoudili 524 míst a v bezmála padesáti případech jsme dali podnět právě ve vztahu k úpravě provozu na tom konkrétním místě dopravní nehody," uvedl ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Velmi zrádné místo je také v Plzeňském kraji na silnici 24, tedy na obchvatu Třemošné. Mnozí řidiči jedoucí z kopce značně překračují povolenou rychlost, a ta mate šoféry na vedlejší silnici. Naposledy ve středu, kdy se tam střetla dvě osobní auta.
"Řidič osobního vozidla pravděpodobně nedal přednost v jízdě řidiči škody Fábie, v důsledku čehož došlo ke vzájemnému střetu," řekla policejní mluvčí Iveta Kořínková.
Oblíbené místo motorkářů jsou Buchlovské kopce na Uherskohradišťsku. Jde ale o nejrizikovější místo na východě Moravy. Nebezpečný však může být i sjezd z dálnice. Ve středu večer z něj ve vysoké rychlosti vylétla dodávka a po desítkách metrů skončila v poli, kde se několikrát převrátila. Její řidič zemřel na stejném místě jako jiný šofér před čtyřmi lety.
To, že i přehledný úsek může být nebezpečný, dlouhá léta potvrzovala poslední křižovatka smrti ve Zlínském kraji u Bezměrova. "Z hlediska norem je křižovatka navržená perfektně, ale z hlediska psychologie člověka je navržená velmi problematicky," popisuje dopravní expert Pavel Skládaný.
Přednost autům na dálničním přivaděči během šesti let nedalo přes padesát řidičů. Díky kruhovému objezdu tam lidé už čtyři roky neumírají.