Slovenská pobočka automobilky Volkswagen rozdala zaměstnancům moc velké odměny. Peníze chce zpět. Požaduje je i od bývalých zaměstnanců, píše portál tvnoviny.sk.
Na konci května se zaměstnanci slovenského Volkswagenu zaradovali, když dostali štědré odměny za minulý rok. Jenomže automobilka se přepočítala. Kvůli softwarové chybě vyplatila některým lidem víc, než na co měli nárok.
Podle slovenských médií jde u některých pracovníků v přepočtu řádově o tisíce korun. Současným zaměstnancům firma rozdíl strhne z odměn za letošní rok. Dopisem ale oslovila i lidi, které letos propustila. Deníku Nový čas se například ozval bývalý zaměstnanec Volkswagenu, od kterého firma požaduje zpět 100 eur.
Firma chybu přiznala a omluvila se. "Z důvodu softwarové chyby vyplatil Volkswagen Slovakia svým zaměstnancům (včetně těch bývalých) vyšší částku, než byla jejich příslušející odměna za hospodářský výsledek za rok 2018. Volkswagen Slovakia proto písemně požádal dnes již bývalé zaměstnance o vrácení rozdílové částky (u aktuálních zaměstnanců částka nad rámec považuje za zálohu na odměnu za hospodářský výsledek za rok 2019). Je nám líto vzniklé situace a opakovaně jsme se za ni dotčeným omluvili,” uvedla mluvčí společnosti Lucia Kovarovič Makayová.
Průměrná odměna za rok 2018 se vyšplhala na 1630 eur, tedy v přepočtu téměř 42 tisíc korun.
Odměnu dostali všichni tarifní zaměstnanci, kteří pro firmu vloni pracovali.
Od květnového vyplácení odměn to jde ve slovenském Volkswagenu z kopce. Kromě hloupé chyby při vyplácení odměn měla firma pro stovky svých lidí ještě nepříjemnější zprávu. Bratislavská továrna poprvé po deseti letech propouští. A výpovědi se týkají až 3000 zaměstnanců.
Koncern na Slovensku vyrábí vozy VW Touareg, Porsche Cayenne a Audi Q7 a Q8, ještě na začátku letošního roku tam zaměstnával přes 14 tisíc lidí.
V současnosti hledá místo pro nový závod, ale kvůli lacinější pracovní síle se rozhlíží dál na východ. Podle německého časopisu Automobilwoche vznikne nová továrna u Izmiru v Turecku. Vyrábět by měla i některé škodovky.
Slovensko je na automobilovém průmyslu závislé ještě víc než Česko. Je největším světovým výrobcem aut v přepočtu na jednoho obyvatele. Další případné omezování produkce automobilek znamená obrovskou hrozbu pro tamní ekonomiku.