Automobilka Škoda modernizuje fabriku v Mladé Boleslavi. Připravuje se na sériovou výrobu elektromobilů a chystá taky novou generaci tří a čtyřválcových benzínových motorů.
Na přelomu července a srpna mají ve Škodovce celozávodní dovolenou, přesto se ve výrobních halách maká. “Během celozávodní dovolené na přelomu července a srpna byly provedeny všechny nezbytné úkony, které nelze zajistit za plného provozu,” popisuje mluvčí pro výrobu, HR a životní prostředí Kamila Biddle.
Nejvíc změn proběhlo v Mladé Boleslavi, kde teprve v červenci zahájili výroba městského SUV Kamiq. Postupně se ale vše začíná podřizovat elektromobilitě. Modernizace a rozšíření kapacit se dotklo svařovny, lakovny a montáže vozů. Kapacitu pro výrobu chystaného elektromobilu rozšiřují nové svařovací roboty.
Škoda chystá na příští rok premiéru prvního elektromobilu na koncernové platformě MEB. Bude vycházet z konceptu Vision iV, což je elektrický crossover s karoserií ve tvaru kupé s výkonem 306 koní a údajným dojezdem 500 kilometrů na jedno nabití. Uvidíme, co nabídne sériové provedení.
Těsně před ním má dorazit na trh malý elektromobil Škoda Citigo-e iV s elektromotorem o výkonu 80 koní. První čistě elektrický vůz značky Škoda navazuje na městské miniauto Citigo. Cenu malého elektromobilu má Škoda oznámit v září, na trh by mělo Citigo-e iV přjít začátkem příštího roku.
Rozsáhlé úpravy ve výrobě se ale týkají i přechodu na novější generaci motorů řady EA211 EVO.
Ty mají nahradit dosavadní jednotky EA211, která se začala vyrábět před sedmi lety. Za tu dobu jich v Mladé Boleslavi postavili přes 2,5 milionu, denně 2400 kusů!
Jde o čtyři benzínové agregáty MPI a TSI se třemi nebo čtyřmi válci o objemu od 1,0 do 1,6 litru Jsou určené pro modely Škody, ale i Volkswagenu a Seatu.
Teď dostanou modernější konstrukcí. “Motory mají zásadní odlišnosti, jako je například vysokotlaké vstřikování, efektivnější systém přeplňování a chlazení nebo nové řídicí jednotky. Montáž tohoto pokročilého pohonného ústrojí včetně spojení s převodovkou vyžaduje odlišné postupy, k jejichž zavedení je vhodná delší odstávka, jako je právě celozávodní dovolená,” vysvětluje Kamila Biddle.
Ve všech třech lokalitách, ve kterých má Škoda Auto výrobní závody, tedy v Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí pokračuje budování nezbytné infrastruktury pro elektromobilitu. V současné době je připraveno více než 450 nabíjecích bodů, celkem automobilka do roku 2025 počítá s vybudováním přibližně 7000 nabíjecích bodů.
“V rámci rozvoje automobilky probíhá postupné navyšování výrobních kapacit, automatizaci a robotizaci ve výrobních úsecích ve všech třech závodech v České republice v souladu s koncepcí Průmyslu 4.0. Během celozávodní dovolené bylo ve všech výrobních halách zrealizováno přibližně 180 projektů, z toho v Mladé Boleslavi 130,” dodává mluvčí.
Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz