Kia

Crossover = oplastovaný hatchback? Tohle auto vás vyvede z omylu!

Automobilka Kia doplnila řadu Ceed o další kousek. Ke klasickému hatchbacku, prodlouženému kombíku Sportswagon a povedenému sportovnímu ”shooting brake“ ProCeed přibyl městský crossover s označením XCeed. Má vyšší světlou výšku, nový design i upravený podvozek. A tak jsme se vydali do Francie vyzkoušet, co umí.

XCeed je další z mnoha crossoverů, tedy zmenšených kříženců SUV určených převážně do města. Kia při křížení zvolila docela originální cestu, spojila vlastnosti hatchbacku s stylem SUV a kupé.

A povedlo se! XCeed vypadá zajímavě a ani v přeplněné kategorii nezapadne. A rozhodně to není jen o přizvednutý, oplastovaný a nově zabalený hatchback!

XCeed má stejný rozvor, jako Ceed, ale vnější vzhled Kia kompletně přepracovala. Uvnitř je skoro vše při starém, až na nové příplatkové digitální budíky. Ale velké změny se odehrály hlavně pod autem - světlá výška narostla o 44 milimetrů (s 18palcovými koly) a automobilka výrazně přepracovala podvozek.

Související obsah

Crossover dostal hydraulické dorazy tlumičů na přední nápravě, mírně měkčí pérování a speciální úpravu proti vibracím. Upravená je i elektronická stabilizace. Podvozek tak výborně žehlí rozbitou silnici, i když si v zatáčkách občas poskočí. Zvládne také lehčí terén, ale pohon všech kol v nabídce není.

XCeed je městský crossover, takže tu jde hlavně o kompaktní rozměry, nízkou spotřebu a pohodlí. Vpředu je místa dost, kufr proti hatchbacku vyrostl o slušných 30 litrů (na základních 426 litru), ale v zadní řadě už vůz trochu doplácí na skosenou střechu karoserie ve stylu kupé.

Ceny za nový XCeed začínají pod půl milionem, základ s benzínovým litrovým tříválcem (120 koní) je však dost osekaný. Většina lidí si pravděpodobně připlatí na doplňkové výbavě nebo se vyplatí rovnou investice do vyššího výbavového stupně, než je základní Comfort.

Související obsah

Od vyšší varianty Exclusive z nabídky mizí základní litrový motor (120 koní) , na výběr jsou benzínová 1.4 (140 koní) nebo 1.6 ( 204 koní) s manuálem či automatem a také dieselová 1.6 (115 nebo 136 koní) s mild-hybridní technologií. Později by měly nabídku rozšířit plug-in hybridy.

Adam testoval XCeed hnaný 204 koňmi benzinového přeplňovaného čtyřválce 1.6 T-GDI. Jak si vedl? Podívejte se ve videu v úvodu článku.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události