Oblíbený model Jazz vyjíždí v nové generaci. S hybridním ústrojím pod kapotou má být ikonou elektrifikace automobilky Honda. Kromě nového designu a technologických vylepšení dostane Jazz i novou variantu Crosstar v drsnějším stylu.
Jazz vyniká spolehlivostí a praktičností - na tak malé auto má výborně využitelný prostor. Tyto vlastnosti chce Honda zachovat i u nové generace hatchbacku.
“Zcela nový model Jazz si zachovává špičkovou úroveň vnitřního prostoru, která byla charakteristickým znakem předchozích generací. Přispívá k tomu chytré rozvržení komponentů hybridního pohonu do podvozku a do motorového prostoru. Klíčem k maximalizaci prostoru v kabině je umístění palivové nádrže do středu podvozku pod přední sedadla, což je v této třídě jedinečné. Díky tomu si model Jazz zachovává mimořádně univerzální systém Magic Seats, který umožňuje sklopit nebo odklopit sedadla podle potřeb na velikost zavazadlového prostoru,” popisuje automobilka.
Podle prvních fotek a videí interiéru jsou možnosti, jak si upravit místo uvnitř, opět parádní.
Konstruktéři zapracovali na výhledu výrazným zúžením předního sloupku. Středová konzole se širokou loketní opěrkou zase odkazuje na úroveň interiéru vozů vyššího segmentu.
Širší přední sedadla mají novou konstrukci, která nahrazuje tradiční pružiny použité u předchozího modelu. Automobilka slibuje, že to sníží únavu řidiče na dlouhých cestách. Vylepšená konstrukce zadního sedadla a silnější sedák zvýší pohodlí ostatním cestujícím.
Interiér navazuje na čistý vzhled exteriéru. Nová generace si zachovala vnější obrysy připomínající spíš MPV než městský hatchback. Honda zapracovala na torzní tuhosti karoserie a celkový design přiblížila současnému konceptu značky, který reprezentuje havně malý městský elektromobil Honda e.
S jazzem na chatu
Tvary mají být jednodušší a čistější. Ostřeji působí svislé boční linie, které zdůrazňují zadní blatníky a podběhy kol. Vzadu má nový Jazz diskrétní střešní spoiler a nově rozvržené kombinované světlomety.
Kromě klasické konzervativní varianty, bude nová generace na výběr i v oblíbeném “chalupářském” stylu. Tedy s vyšší světlou výškou, plastovými lemy, upraveným designem přední masky, voděodolným čalouněním a integrovanými střešními ližinami. Technika je jinak stejná jako u klasické verze. “Verze ”Crosstar“ je navržena tak, aby oslovila zákazníky, kteří hledají více crossoverový design,” podotýká Honda v tiskové zprávě.
Pouze hybrid
Velká změna se udála pod kapotou - Jazz je poprvé standardně vybavený hnací jednotkou s dvoumotorovou hybridní technologií. “Model Jazz bude poprvé v Evropě k dispozici pouze s vyspělou dvoumotorovou hybridní hnací jednotkou, která poskytuje výjimečnou kombinaci výkonné a bezproblémové jízdy a působivé úspory paliva. Tento systém byl vyvinut speciálně pro model Jazz a je zárukou pohotovějších reakcí a většího souznění s řízením,” uvádí automobilka.
Nový Jazz má Hondě pomoci s rychlejším splněním plánu, aby všechny její mainstreamové vozy prodávané v Evropě měly do roku 2022 elektrifikovaná hnací ústrojí. Jazz tak jako první v evropské nabídce Hondy ponese logo ”e:HEV“, což je první příklad použití označení “e:Technology“, které se objeví u všech budoucích elektrifikovaných vozů značky.
Chytřejší a bezpečnější
Honda pochopitelně vylepšila i technologie. Nový LCD display se ovládá podobně jako chytrý telefon a nedávno používané aplikace a seznamy médií lze procházet potažením prstu. Samozřejmostí je zrcadlení smartphonu na displej - poprvé prostřednictvím bezdrátového připojení.
Bezpečnost má zvýšit nová kamera s širším záběrem a vysokým rozlišením, která nahrazuje předchozí konfiguraci kamery a radaru. To zlepšuje situační orientaci řidiče v okolí vozu, včetně rozpoznávání okraje vozovky bez obrubníků nebo krajnic. Nový kamerový systém také umožňuje adaptivnímu tempomatu sledovat dopravu při nízkých rychlostech v zácpách.
Systém pro zmírnění následků nehody (Collision Mitigation Braking System, CMBS) byl vylepšen o noční režim - detekujte chodce a cyklisty, když není k dispozici pouliční osvětlení. Nově se tento systém také aktivuje, když protijedoucí vozidla přejíždějí nebo odbočují do dráhy vozu.
Zahájení prodeje na evropských trzích Hinda plánuje na polovinu roku 2020, ceny zatím neprozradila. Současná generace se dá v základu pořídit za necelých 360 tisíc korun.