Ani příští rok se ministerstvu dopravy nepodaří zrychlit výstavbu dálnic. Má se otevřít 21 kilometrů, to je o 13 kilometrů méně než v roce 2019. Komplikace budou i na železnici, kde se bude pracovat na hlavních koridorech.
13 let trvá v České republice příprava silniční stavby. Pomalé tempo výstavby se projeví i příští rok. Jihočeská D3, karlovarská D6, chomutovská D7 nebo královéhradecká D11. Dělníci budou pokračovat v dostavbě páteřní dálniční sítě.
"V příštím roce půjde do výstavby 27 miliard korun," informovala mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Stát slibuje, že se příští rok otevře 21,3 kilometru nových dálnic.
"Dramatický skluz se netýká žádné stavby," sdělil mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl. Stavět se měl poslední úsek D1 u Přerova, jenže termín se kvůli zrušenému tendru posouvá až na rok 2021.
Naopak uleví se řidičům mezi Prahou a Karlovými Vary a také řidičům na severu Moravy. Otevřít se má důležitá tepna do Polska - 11,5 kilometrů D48 mezi rybím a Rychalticemi na Frýdeckomístecku. Dokončeny mají být i tři modernizované úseky D1.
Silnice 1. třídy
Kromě toho, že od ledna přibude 900 km zpoplatněných úseků silnic 1. třídy, má být podle plánu dokončeno devět staveb. "V příštím roce bude zprovozněno 16 kilometrů, půjde především o obchvaty měst," sdělila Rezková.
Obchvat uleví například obci Kámen na Vysočině nebo Trstěnicím a Drmoulu u Mariánských Lázní. Stavět by se měly začít dlouho plánované obchvaty Opavy, Karviné a Olbramovic.
Železnice
Rušno bude i na dráze. Po dvouleté opravě se otevře Negrelliho viadukt v Praze, důležitá spojnice mezi Masarykovým nádražím a Holešovicemi. "Viadukt prošel kompletní rekonstrukcí, nové pilíře, odvodnění, rošt, který bude tišší," vysvětlil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliáš.
Pokračovat bude modernizace koridorů, úprava uzlu v Plzni nebo zkapacitnění tratě mezi Dětmarovicemi a Karvinou.