Berlín znovu vyvolal debatu o zavedení rychlostního limitu na německých dálnicích. Spolková rada v pátek hlasovala o návrhu, aby se v celé německé dálniční síti jezdilo maximálně stotřicítkou.
Návrh na zavedení rychlostního limitu 130 km/h na německých dálnicích našel sice podporu ve výbor pro životní prostředí, ale Spolková rada ho nakonec odmítla. Zrušení neomezené rychlosti nemělo v radě zastupující jednotlivé spolkové země dostatečnou podporu.
Všeobecně platný limit se snaží na německých dálnicích prosadit hlavně Zelení, podle nich by to vedlo ke snížení emisí a zvýšení bezpečnosti v dopravě. Vloni na podzim o zrušení neomezené rychlosti hlasovali i poslanci Bundestagu, i oni ale návrh jednoznačně odmítli. Proti je i německý ministr dopravy Andreas Scheuer.
Němci dlouhodobě zavedení limitů odmítají, i když v poslední době už ne tak radikálně. V průzkumu, který proběhl na konci loňského roku dokonce 40 % dotázaných podpořilo zavedení limitu 130 km/h. Zachování neomezené rychlosti podpořilo přes 31 % dotázaných, 11,7 % by rychlost omezilo o něco výš (mezi 130 km/h a 200 km/h) a naopak 1,7 % by rychlost snížilo až na maximálních 110 km/h.
Nedávno debatu připustil i německý autoklub ADAC, který se dosud stavěl jasně na stranu neomezené rychlosti. Podle ADAC by se ale mělo o zavedení limitů diskutovat až poté, co bude k dispozici seriózní rozsáhlá studie, jestli by omezení rychlosti skutečně mohlo znamenat snížení počtu nehod.
Neomezená rychlost platí v současnosti zhruba na 70 % všech německých dálnic. Na úsecích bez omezení je rychlost 130 km/h jen doporučená. Na zbývajících úsecích je rychlost trvalé nebo částečně omezena nejčastěji na 120 km/h, místy i na 100 km/h nebo dokonce ještě méně.
Spolková rada (Bundesrat), která je jedním z ústavních orgánů Spolkové republiky Německo, v pátek posuzovala i další návrhy jednotlivých států na změnu předpisů v silničním provozu. Odmítla drastické zvýšení poplatků za parkování ve městech a také vydávání speciálních povolení pro parkování skútrů na chodnících. Naopak rada souhlasí, aby motoristé platili vyšší pokuty za parkování ve druhé řadě u chodníku nebo na pěšinách a cyklotrasách.
Debatovalo se také o výrazném rozšíření městských zón, ve kterých platí omezení rychlosti na 30 km/h. V Německu dokonce znějí hlasy na plošné zavedení třicítky ve městech.
Přísnější limity na dálnicích i ve městech se snaží prosadit hlavně Berlín, která má jako městský stát zástupce ve Spolkové radě. Marně. Rezolutně proti plošné třicítce ve městech je i ADAC. Podle autoklubu by takové opatření nemělo smysl kvůli bezpečnosti ani kvůli ochraně životního prostředí, protože podle dostupných studií takové snížení rychlosti nesnižuje emise. Naopak by zavedení plošné třicítky mohlo způsobit větší dopravní zatížení v obytných zónách, kde platí 30 km/h už nyní. Řidiči by po sjednocení limitů prý neměli motivaci obytné zóny objíždět. ADAC podporuje jen rozšíření nižšího limitu před školami, školkami či domovy pro seniory.