Na dálnici D1 proběhly v noci práce, jaké stavbaři v Česku nepamatují. Za jedinou noc v úseku mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi zbourali tři mosty, které přes dálnici vedly. Do akce se pustila patnáctka bagrů. Dálnice byla v noci uzavřená, brzy ráno se na ni ale mohla vrátit auta.
Tři mosty vedly nad dálnicí na 175,3, 176,4 a 177,6 kilometru. Ve dvou případech po nich vedla jen polní cesta, ve třetím pak silnice III. třídy. Zároveň o pár kilometrů dál na stejném úseku dálnice dělníci stavěli provizorní přemostění.
Na D1 mezi Devíti kříži a Ostrovčicemi totiž zbývají ještě dva nadjezdy, které už přesluhují a musí pryč. To by podle ŘSD mělo proběhnout první květnový víkend. Po jednom z nich vede silnice III. třídy spojující Domašov a Javůrek. Přičemž do Javůrku žádná jiná cesta nevede. Proto předtím, než most padne, museli stavbaři připravit provizorní přemostění dálnice.
Přípravné práce započaly už v sobotu odpoledne. Na akci se ale všichni chystali měsíc. Zhotovitel stavby pod mosty navezl ochranný polštář z asfaltového a betonového recyklátu, který ochránil před poškozením vozovku.
V 19. hodin policie zastavila obousměrně na dálnici provoz a svedla dopravu na objízdnou trasu. Ta vedla po silnici II. třídy II/602 přes Domašov, Říčky a Říčany.
Do tří mostů se zakouslo celkem 15 bagrů, které začaly rozbíjet beton. Postupně se mosty zřítily na dálnici. Přesný okamžik, kdy půjdou dolů, nemohl nikdo dopředu odhadnout. Pak začali stavbaři odvážet z dálnice suť.
Původně měla být D1 otevřena v 9 hodin, podle informací z místa se to ale podařilo o hodinu dříve. Omezení potrvají ještě v průběhu nedělního dopoledne a brzkého poledne. Vše by se mělo vrátit k normálu kolem 15. hodiny.
Rekonstrukce D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi má skončit příští rok v září. Celkem vyjde na 1,7 miliardy korun. Práce má na starosti Metrostav. V rámci rekonstrukce přes dálnici místo zbouraných nadjezdů vyrostou nové. Vydržet by měly nejméně dalších 100 let.