Na trhu ojetin jsou tři generace vozu Škoda Fabia. Nabídku můžeme rozdělit do tří cenových kategorií: do 100 tisíc, do 200 tisíc a nad 200 tisíc korun. Podívejte se, podle čeho v jednotlivých generacích vybírat.
“Škoda Fabia je druhým nejprodávanějším vozem na českém trhu. I přes rozměry malého vozu nabízí dostatečný vnitřní prostor pro cestující a zavazadla a je tak ideálním autem pro rodiny. V nabídce mírně převažují verze Combi nad verzemi hatchback. U první generace se můžeme setkat s méně častou, ale o to cenově zajímavější verzí sedan. Jednoznačnou převahu mají benzínové motory nad naftovými. U kombíků je poměr naftových motorů vyšší než u hatchbacků,” popisuje Filip Kučera z Auto ESA.
ŠKODA FABIA I, 1999 - 2007, modernizace 2004 (do 100 tisíc korun)
U Fabie první generace se cení povedený podvozek a dobré jízdní vlastnosti. Z hlediska komfortu pro cestující je více místa vpředu, prostor vzadu je však pro tři dospělé osoby značně omezen. Zavazadlový prostor hatchbacku je 260 litrů, kombi má 426 litrů a sedan překvapivě o trochu více: 438 litrů, ale s horším přístupem.
Fabii po modernizace v roce 2004 poznáte na první pohled podle kulatých mlhovek, které dostala místo původních obdélníkových.
Jako spolehlivé se ukázaly benzínové motorizace osmiventilové 1.4 MPI a méně časté 1.4 16V. V nejrozšířenějších motorizacích 1.2 HTP je třeba pečlivě vybírat podle nájezdu a dát si pozor na bývalé služební vozy. V nabídce dieselů se těžko hledají vozy s nízkými nájezdy. Tříválce 1.4 TDI PD a čtyřválce 1.9 TDI PD, pokud jsou v dobrém stavu, vynikají nízkou spotřebou.
Z aktuální nabídky na trhu:
Škoda Fabia I Combi, 1.4 16V/59 kW Cool Edition, 2007, 99.778 km, 65.000 Kč.
ŠKODA FABIA II, 2007 - 2015, modernizace 2010 (do 200 tisíc korun)
Fabia druhé generace je proti té první opticky užší a vyšší. To jí sice ubralo trochu na eleganci, ale přidalo na pohodlnějším nastupování. Interiér vypadá lépe a zavazadlové prostory narostly na 300 litrů u hatchbacku a 480 litrů u kombi. Vozy bez rezervy s opravnou sadou mají kufry ještě o něco větší. Verze sedan s druhou generací skončila.
Modely po modernizaci z roku 2010 poznáte podle denního svícení přidaného k mlhovkám, původně bylo součástí hlavních světlometů.
Za spolehlivé benzínové čtyřválce platí ve Fabii II 1.4 16V a také silnější 1.6 16V. U přeplňovaných čtyřválců 1.2 TSI je nutné zkontrolovat provedení předepsané údržby rozvodů.
Stále platí, že tříválce 1.2 HTP jsou vhodné do města pro klidnou jízdu, na dálnici mají vysokou spotřebu.
Naftové tříválce 1.4 TDI PD a čtyřválce 1.9 TDI PD byly po modernizaci nahrazeny modernějšími čtyřválci 1.6 TDI CR.
Z aktuální nabídky na trhu:
Škoda Fabia II, 1.2 TSI/63 kW, Ambition, 2014, 78.617 km, 115.000 Kč.
Škoda Fabia III, 2015 - současnost, modernizace 2018 (nad 200 tisíc korun)
Třetí generace Fabie dostala zpět sportovnější "střih". Je nižší a širší a má mnoho společných designových prvků s většími modely značky Škoda. V kufru má trojková Fabia objem 330 litrů a kombi 530 litrů. Po modernizaci dostala nové budíky; příď, záď a maska chladiče mají dynamičtější vzhled. Bylo možné objednat LED světlomety, osmnáctky kola a odlišnou barvu střechy.
Modely před modernizací jsou na výběr s více typy motorů. Benzínové tříválce 1.0 TSI již mají vychytané všechny mouchy, stejně tak benzínové čtyřválce 1.2 TSI. V nabídce byl také naftový tříválec 1.4 TDI PD.
Po modernizaci se pod kapotami Fabií nachází jeden motor 1.0 TSI ve třech výkonových variantách vylepšených o doživotní filtr pevných částic.
Z aktuální nabídky na trhu:
Škoda Fabia III Combi, 1.0 TSI/70 kW, Style, 2020, 7376 km, 285.000 Kč.
“Pro vozy Fabia všech generací, i těch nejlevnějších, je možné využít výhody našeho financování a nastavit si nízké měsíční splátky podle potřeb. Zajistíme také výhodné pojištění a vyřídíme přihlášení vozu,” doplňuje Filip Kučera z auto ESA.