Korejská Hyundai Motor Company původně použila označení Ioniq pro svůj model, který prodává jako hybrid, plug-in hybrid i čistý elektromobil. Teď tento název povyšuje na samostatnou značku, pod kterou během následujících čtyř let postupně nabídne celou rodinu elektromobilů.
Hyundai představuje novou značku. Použije pro ni název Ioniq, který vznikl spojením anglických slov "ion" (iont) a "unique" (jedinečný). Pod touto značkou uvede na trh řadu elektrifikovaných vozů s číselným označením - sudá čísla se budou používat pro sedany, lichá pro SUV.
Prvním modelem nové značky bude středně velký crossover Ioniq 5, který má být představen na začátku příštího roku. Vychází z koncepčního elektromobilu s označením "45", jehož premiéra se uskutečnila na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
Designéři se inspirovali minulostí a koncept doplnili moderními stylistickými prvky, jimiž se mají vyznačovat všechny budoucí modely Ioniq.
V roce 2022 představí Hyundai sedan Ioniq 6, odvozený od jejího nejnovějšího koncepčního elektromobilu "Prophecy", který poprvé ukázala v březnu. Na začátku roku 2024 přijde na řadu velké SUV Ioniq 7. Následovat pak mají další modely.
"Společným motivem designu vozidel Ioniq bude nadčasová hodnota. Vozidla budou na jedné straně inspirována minulými modely, současně však budou mostem do budoucnosti," uvádí automobilka.
"Vytvořením značky Ioniq Hyundai reaguje na rychle rostoucí tržní poptávku. Tímto krokem také urychlí dosažení svého cíle zaujmout vedoucí postavení na globálním trhu s elektromobily," popisuje korejský výrobce své smělé cíle.
Elektromobily Ioniq budou využívat elektrickou modulární platformu E-GMP, která umožňuje rychlé nabíjení a dlouhý dojezd a zároveň přeměnu interiéru v "chytrý životní prostor". "V něm cestující naleznou rozsáhle nastavitelná sedadla, bezdrátovou konektivitu a jedinečné prvky výbavy, jakým je například odkládací schránka před sedadlem spolujezdce koncipovaná jako zásuvka. Změna paradigmatu platformy postihne také uživatelská rozhraní, která cestujícím nabídnou snadné, jednoduché, intuitivní a ergonomické ovládání," dodává automobilka.
Hyundai poprvé použil označení Ioniq pro svůj dlouhodobý výzkumný a vývojový projekt zaměřený na ekologickou mobilitu. Z tohoto projektu vzešel model Ioniq, který Korejci představili v roce 2016 jako první model na světě s výběrem tří různých elektrifikovaných pohonů (hybrid, plug-in hybrid a elektromobil) pro jediný druh karoserie.
Ioniqy později doplnil i model Kona EV, který se jako první v Česku sériově vyráběný elektromobil začal po modernizaci montovat i ve slezských Nošovicích.
Koncern Hyundai Motor Group nedávno oznámil cíl pro rok 2025: prodávat milion elektromobilů napájených akumulátory, dosáhnout 10% podílu na trhu, a stát se tak lídrem na globálním trhu s elektromobily. Cílem strategie je být během pěti let třetím největším výrobcem ekologických vozidel na světě. Kromě elektromobilů s palivovými články hodlá prodávat 560.000 elektromobilů napájených z akumulátorů.
Uvedení značky Ioniq provází kampaň velkolepě zahájená akcí u obřího londýnského vyhlídkového kola London Eye, která nechala automobilka před oficiálním znovuotevřením přeměnit v obrovské písmeno "Q":