Novou generaci Santa Fe prodává automobilka Hyundai od roku 2018, už po dvou letech přišla s modernizací. A to tak výraznou, že SUV se mění zvenku, zevnitř i pod kapotou. Vylepšená verze se v Evropě začne prodávat v září. Prohlédněte si ji.
Hyundai odhalil první fotografie a videa nového modelu Santa Fe. Vylepšená verze vlajkové lodi značky v segmentu SUV nabízí řadu vylepšení a nové hybridní pohony s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Kromě toho jako vozidlo Hyundai v Evropě využívá úplně novou platformu, která má zlepšit jízdní vlastnosti spotřebu i bezpečnost.
Jak už to tak bývá, v Hyundai chtěli pro nové Sant Fe "odvážný a robustní design". "Odvážné linie sahající z jedné strany na druhou a od přídě k zádi poskytují modelu Santa Fe robustní a současně kultivovaný vzhled, který je mezi zákazníky v segmentu SUV velmi žádaný. Kromě toho jsme výbavu rozšířili o velký počet nových prvků a funkcí, čímž jsme vytvořili opravdové SUV s rodinným zaměřením, které je potěšení řídit,“ vyhlašuje SangYup Lee, výkonný viceprezident a globální vedoucí designérského centra Hyundai.
Drsnější vzhled
Zvenku dominuje nová zajímavě tvarovaná maska chladiče ohraničená hlavními světlomety. Světla LED pro denní svícení, která plní i funkci ukazatelů směru, dostala tvar písmene T.
Výrazný ochranný panel v dolní části nárazníku sahá až ke spodním otvorům pro přívod vzduchu a okrajům přídě dominují vertikální aerodynamické otvory, které usměrňují a usnadňují proudění vzduchu. Robustnost mají zvýraznit i širší lemování podběhů a nové designy kol nabízených na přání s průměrem ráfku až 20 palců.
Vzadu vizuálně zvětšuje šířku karoserie nový design koncových svítilen s horizontálně protaženými tvary, které jsou propojeny červenou odrazkou. Designéři si pohráli i s tvarem zadního nárazníku.
Víc prostoru i komfortu
Interiér nového Santa Fe má být v porovnání s předchozí verzí prostornější, komfortnější a praktičtější. Modernizace zahrnuje mimo jiné nový design spodní části přístrojové desky, digitální panel přístrojů a nový 10,25“ dotykový displej informačního, zábavního a navigačního systému. Všechny komponenty jsou vyrobeny z prémiových materiálů.
Nové Santa Fe je poprvé vybaveno voličem terénního režimu, jízdní režimy se aktivují ovládacím prvkem na nové "plovoucí" středové konzole.
Stabilnější a úspornější jízda
K modernizaci dochází u příležitosti 20. výročí nejdéle prodávaného SUV značky Hyundai - SUV segmentu D se prodává v Evropě od roku 2001. V současnosti jde o klíčový model automobilky. Jeho čtvrtá generace je na trhu od roku 2018.
Nová platforma je vybavena systémem, který usměrňuje proudění vzduchu. Optimalizovaným pohybem vzduchu motorovým prostorem se zlepšuje odvádění tepla a současně se zvyšuje stabilita spodní části vozidla. Stabilitu zvyšuje také uložení těžkých komponentů platformy v nižší poloze, což snižuje hmotnost a těžiště. Automobilka zapracovala na odhlučnění a vylepšila aerodynamiku, což by mělo výrazně prospět hospodárnosti. Nová platforma umožnila i významná vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti hlavně díky víceúrovňovým deformačním zónám a využití super hlubokotažných ocelových plechů.
Nové Santa Fe dostalo celou řadu nových prvků technické a bezpečnostní výbavy. "Díky mnoha novým funkcím se nové Santa Fe ještě více řadí do kategorie prémiových vozidel," říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. "Od představení našeho nového Santa Fe bude naše kompletní produktová řada SUV k dispozici s elektrifikovanými verzemi, sahajícími od hybridních řešení až po pohon s palivovými články," dodává.
Po vzoru modelů Kona Electric a Hybri totiž automobilka elektirfikovala i své vrcholné evropské SUV. Jako první vůz Hyundai v Evropě se bude Santa Fe prodávat s novými hybridními pohony "Smartstream" ve verzích s možností vnějšího nabíjení i bez ní. Informace o dalších nabídce poháněcích ústrojích zatím výrobce nezveřejnil.