Brno má nové modré zóny pro parkování, ale chodci z nich moc nadšení nejsou. V nejužších místech zůstal chodník široký jen 80 centimetrů. Problémy mají třeba rodiče s kočárkem, které mezi zaparkovanými auty sotva projedou.
Široká promenáda na nově vyasfaltované ulici se proměnila v parkoviště. Čtyři metry chodníku dostali řidiči aut a jen metr zůstal pro chodce. Obyvatelé Brna si stěžují, že například maminky s kočárkem nemají šanci projet.
Projektant evidentně nepočítal s rozšířeným vstupem do domů a schody, které lidem překážejí v cestě. Vozidla navíc často přesahují i modrou čáru.
Místní učitel pan Fila při cestě do školy vytáhl metr, aby zjistil, kde v tomhle případě udělali soudruzi chybu. Zjistil, že špatně zaparkované auto zúžilo průchod pro chodce na 80 cm.
Tak úzkým místem by jen stěží projel například invalidní vozík. Vejde se jen úzký kočárek – maminka s dvojčaty bude muset hledat přechod na druhou stranu silnice.
Vchod do domu u vedlejšího bloku má stejný problém. Reportéři Novy naměřili šířku chodníku 90 centimetrů. Delší auto tam spolehlivě vytvoří špunt. Magistrát tvrdí, že stížnosti obyvatel prověřuje.
"Evidujeme ty podněty, že je chodník moc úzký, a budeme se tím v nejbližší době zabývat," tvrdí mluvčí brněnského magistrátu Filip Poňuchálek.
Brněnští úředníci budou modré čáry projektovat ještě minimálně dvakrát – další zóny se připojí začátkem října a v listopadu.
Brňané kroutí hlavou i nad způsobem, jakým jsou čáry malované – dělníci evidentně použili na modré klikatice stejnou techniku jako jejich kolegové ze Semil. Tamní silničáři nezvládli jedinou čáru rovně a jejich abstraktní malbu si jezdily fotit davy turistů.
Značení dle jejich slov vypadalo, jako by ho kreslil někdo opilý. Cestáři nakonec klikatici přebrousili – policie měla obavy, že se v hranatých zatáčkách srazí auta.