Škoda Auto

Černé lakování, sportovní sedačky i volant. Enyaq se převlékl do sportovního

Černé lakování, sportovní sedačky i volant. Enyaq se převlékl do sportovního
Zdroj: Škoda Storyboard

Škodovka ukázala svoje elektrické SUV Enyaq ve sportovním stylu. Interiér a exteriér zdobí výrazné černě lakované prvky, vůz má snížený sportovní podvozek, sportovní sedačky a až 21palcová kola. Prohlédněte si ho zvenku i zevnitř v galerii na konci článku.

Elektrické SUV značky Škoda vyráběné v Mladé Boleslavi nabídne i tradiční variantu Sportline. "Černě lakované prvky karoserie, velká kola z lehké slitiny a snížený sportovní podvozek dodávají vozu Enyaq Sportline iV sebevědomý vzhled a zvýrazňují dynamické jízdní vlastnosti," popisuje mluvčí Škodovky Štěpán Řehák.

Designéři interiéru navrhli pro Enyaq Sportline vlastní design. Potahy a strop jsou převážně v černém provedení. Vzhled doplňují "karbonové" dekorační lišty na přístrojové desce a ve výplni dveří. Černý potah na přístrojové desce, který je vyroben ze syntetické kůže, zdobí šedé kontrastní švy.

Související obsah

Součástí designu interiéru jsou také exkluzivní, černá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Sportline je standardně vybaven tříramenným sportovním multifunkčním volantem potažený kůží a zdobený šedými kontrastními švy. Kryty pedálů, které mají hliníkový vzhled.

Zvenku má vůz působit dynamičtěji díky prvkům v černé lesklé barvě, jako je maska chladiče, lišty kolem bočních oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku nebo nápis Škoda a plakety na pátých dveřích. Robustní boční ochranné lišty jsou lakované v barvě vozu. Enyaq Sportline má také specifický přední nárazník a plakety na předních blatnících.

 

"Sebevědomý vzhled zvýrazňují velká, leštěná dvacetipalcová kola z lehké slitiny Vega nebo jednadvacetipalcová kola z lehké slitiny Betria, obě varianty kol v exkluzivním Sportline designu," dodává Řehák. Stejně jako Enyaq iV se bude i verze Sportline vyrábět v Mladé Boleslavi. Jedná se o jediný vůz na bázi platformy MEB koncernu Volkswagen, který se v Evropě nevyrábí v Německu.
 

Nahlédněte pod pokličku a podívejte se, jak se Enyaq vyrábí:

Sportline bude v nabídce se stejnými pohonnými jednotkami jako klasická verze. Enyaq iV 60 o výkonu 132 kW má pohon zadních kol stejně jako verze Enyaq iV 80, která disponuje větší baterií s kapacitou 82 kWh, výkonem 150 kW a dojezdem více než 500 km v režimu WLTP.

Nejsilnější verze Enyaq iV 80x, která doplní nabídku později v tomto roce, má dva elektromotory a nabízí pohon všech kol a výkon 195 kW.

Maximální točivý moment je díky elektromotoru dostupný hned po sešlápnutí plynového pedálu. Výborné jízdní vlastnosti ve verzi Sportline umocňuje standardně dodávaný sportovní podvozek - přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava o 10 mm. Maximální rychlost je u všech tří variant motorů 160 km/h.

Související obsah

Na nejsilnější provedení RS, které má dostat atraktivní tvary ve stylu kupé, si musíme ještě počkat. Škodovka u něj slibuje výkon 225 kW, maximální točivý moment 460 Nm, zrychlení z nuly na 100 za 6,2 vteřiny a maximálku na 180 km/h.

TN.cz
Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Škoda Auto

Důležité Události