Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus v Česku. Nově je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza Ramba. Jako první si však svůj vůz také navrhl.
Ze zlínského studenta módního designu se Jan Černý během pár let vypracoval v nejúspěšnějšího českého návrháře pánské streetové módy. Jeho oblečení vzbudilo zájem i v mezinárodních médiích, jako jsou italská Vogue nebo Hypebeast. A jeho prestižky, tedy tradiční boty značky Prestige, které oživil a dodal jim moderní vzhled, nosí i Virgil Abloh, kreativní ředitel pánské divize značky Louis Vuitton, kde byl Jan Černý na půlroční stáži.
Teď bude mladý český návrhář jezdit Lexusem, který si sám navrhl. Černý lak ozdobil motivem Rorschachova testu (psychologický test, při kterém se využívají inkoustové skvrny) v pečlivě vybraném modrém odstínu. Motiv je typický i pro oblečení, které Jan pod vlastní značkou navrhuje.
"Vždy si vybírám barvy, které jsou něčím specifické. Tato elektrická modrá mě baví v tom, že je mnohem sytější na slunci, ale téměř neviditelná ve stínu. Zároveň je hodně kontrastní a s autem funguje výborně,“ popisuje módní návrhář.
Přestože se ve své tvorbě soustředí na pánské oblečení, jeho typický motiv zdobí i tenisové šaty, které Jan navrhl pro tenistku Barboru Strýcovou, která se nedávno stala ambasadorkou české Toyoty. V šatech od Jana si zahrála prestižní Rolland Garros i aktuální Australian Open.
"Spolupráce s Janem Černým nám dává smysl mimo jiné z toho důvodu, že Lexus celosvětově podporuje mladé designéry a nechává je i navrhovat vlastní design vozu, naposledy například v rámci soutěže UX Art Car. Velmi se nám proto líbila myšlenka, že se designér nestane jen obyčejným ambasadorem, ale i tvůrcem svého vlastního designu Lexusu UX. Značka Jan navíc reprezentuje odvážný design, prémiovou kvalitu a ruční práci, což jsou hodnoty, s nimiž se ztotožňuje i Lexus,“ říká mluvčí Toyoty a Lexusu Jitka Jechová.
Lexus UX s ekologickým hybridním pohonem kombinuje klasický benzínový motor a elektromotor. Elektřinu si vyrábí sám z energie vznikající při brzdění.