Je to něco speciálního a bláznivého, připouští 25letý automobilový designér Rostislav Prokop. Se svým bratrem přetvořil třetí generaci Škody Octavie v dvoumístný supersport s motorem uprostřed za sedadly, který by se rozhodně neztratil v sérii Rychle a zběsile. Prohlédněte si jejich odvážnou vizi.
Ostré tvary třetí generace Škody Octavie inspirovaly Rostislava Prokopa k originální úpravě. Z nejprodávanějšího českého auta vytvořil nízký nadupaný sporťák s neuvěřitelnými proporcemi. Vznikla tak úžasná vizualizace, kterou si můžete prohlédnout v úvodní animaci i na fotkách na konci článku.
Rostislav je velkým talentem českého automobilového designu. Prostřednictvím počítačových 3D modelů "obléká" známá auta do virtuálního tuningu a pod jeho rukou tak ožívají velmi odvážné vize a sny. Často vytváří novou podobu pro americké klasické "muscle cars", jako jsou Dodge Challenger, Ford Mustang nebo Chevrolet Camaro, ale rád se pustí i do úpravy japonských či evropských modelů a občas to zkusí také se škodovkami.
Takhle virtuálně přestavěl třeba Karoq:
Nebo Superb:
Prokop patří mezi špičku světových 3D designérů (jeho tvorbu můžete vidět například ZDE). Jedním z jeho posledních kousků je právě sportovní Octavia. Na počítačové vizualizaci pracoval se svým bratrem Michalem a svoje dílo tak opatřili značkou Prokop’s Performance.
Základem pro jejich nejnovější vizi byla kromě klasické Octavie i hybridní Honda NSX druhé generace - nadupané japonské kupé určené hlavně pro americký trh s 3,5litrovým vidlicovým dvakrát přeplňovaným šestiválcem, který s podporou elektromotorů dává celkový výkon přes 580 koní. Inspirací pro zadní část pak bylo i BMW M850i a jeho difuzor či koncovky výfuku. Octavia ve finále dostala světle šedé lakování podobné tomu, jaké česká automobilka používá pro svoje "eresa".
Samozřejmě jde jen o vizualizaci, reálného modelu se těžko dočkáme, ale i jako počítačový model je to parádní práce!
Rostislav Prokop vystudoval fotografii v Prostějově a v Plzni pak produktový design se specializací právě na automobily. Spolupracoval na několika projektech s automobilkou Škoda Auto i městem Plzní. Jako jeden z prvních úpravců a designérů na světě začal vytvářet 3D vizualizace ve formě renderů, tedy reálně vypadajících obrázků na základě počítačového modelu, a následně i ve formě animací. Teď jsou jeho 3D vize slavné po celém světě a z několika desítek vznikly pod značkou Prokop Design i reálné úpravy. Jeho úžadné kousky najdete na YouTube, Instagramu i Facebooku.