Parádní veterán Ford Torino GT z roku 1969 skončil v pátek na střeše na obchvatu Nového Boru na Českolipsku. Řidič legendární káru nedokázal zkrotit a po nárazu do svodidel ji převrátil. Posádka naštěstí vyvázla bez vážnějších zranění. Škoda na autě i citová újma tu ale bude vysoká.
Ford Torino se vyráběl mezi lety 1968 - 1976 v běžném provedení, ale i jako fastback GT nebo"muscle cars" se závodními sedmilitrovými motory Cobra-Jet. Každopádně je to nádherné auto, klasika…
Jedno takové bohužel v pátek před polednem skončilo svou pouť na silnici u Nového Boru na Českolipsku. Podle všeho řidič nezvládl manévr při předjíždění náklaďáku. "Přejel do protisměru, odrazil se od svodidel zpátky a po nárazu do druhých svodidel se převrátil," popsal na místě policista Filip Hloušek z českolipského dopravního inspektorátu. Přesnou příčinu nešťastné nehody policisté vyšetřují.
Podle dostupných informací cestovala s řidičem i osmiletá dívka. Ta vyvázla bez viditelného zranění, šestačtyřicetiletý řidič se zranil na hlavě a po nehodě byl v šoku. Oba záchranáři převezli na vyšetření do nemocnice.
Na silnici tak zůstal převrácený veterán - Ford Torino GT z roku 1969, jehož cena se pohybuje ve stovkách tisíc korun, vyšperkované a udržované kousky s originální výbavou mohou stát i vysoko přes milion.
Americký Ford vyráběl Torino jako sourozence středně velkého modelu Fairlane. Jméno model dostal po italském Turíně, kterému se svého času přezdívalo "italský Detriot". Vyráběl se v řadě karosářských provedení, včetně kombi či kabrioletu, mezi nejoblíbenější sběratelské kousky ale samozřejmě patří sportovně upravené fastbacky.
V sedmdesátých letech minulého století Ford původní Torino přepracoval do legendární luxusnější varianty Gran Torino s lepší ovladatelností a sportovně laděným podvozkem. Vůz s typicky nafouknutými blatníky se vyráběl mezi lety 1972 a 1976. V roce 2008 tuhle americkou káru připomněl stejnojmenný film s Clintem Eastwoodem, jež se kromě hlavní role ujal i režie a produkce.
Eastwood patří mezi automobilové nadšence a auto z roku 1972 mu tak přirostlo k srdci, během natáčení ho prý sám několikrát opravoval a nakonec veterána spolu s dalšími producenty odkoupil.