Elektromobilita

Že je velký elektrický Mustang nesmysl? Mach-E drtí jeden rekord za druhým

Ford na konci roku 2019 šokoval, když představil svůj vůbec první elektromobil – sportovní SUV s označením Mustang Mach-E. Automobilka to za něj schytala: Mustang jako velké, praktické, a k tomu navíc elektrické SUV? Kritici jí vyčítali zneužití slavného označení legendárních sporťáků a ikonického loga s divokým koněm pro propagaci bateriových pohonů. Jenže tenhle netradiční Mustang od té doby celkem překvapuje.

Ford Mustang Mach-E ukazuje, že i praktické elektrické auto může být zábavné a může mít sportovní duši. Navíc se Fordu daří ukázat, že bateriový pohon pod jeho kapotou není zas takový nesmysl, jak by se mohlo zdát. Mech-E je držitelem už tří Guinnessových světových rekordů.

Už v létě předvedl rekordně nízké spotřeby, teď přidal dva další zápisy, které se týkají nabíjení. Na trase mezi nejvzdálenějšími obydlenými místy Velké Británie dosáhl nejkratší doby nabíjení a rekordně nízký byl také počet zastávek na nabíjení.

Na trase mezi John o’Groats na severovýchodě Skotska a Land’s End na jihozápadě Anglie dlouhé přes 1350 km zastavil Mach-E kvůli doplnění energie pouze jednou. Navíc dobíjení bylo rekordně krátké: S časem 43 minut a 13 sekund překonal dřívější zápis o více než 30 minut.

Související obsah

​Pro rekordní jízdu byl použit Mach-E v provedení s pohonem zadních kol a prodlouženým dojezdem, do jehož akumulátoru se při rychlonabíjení výkonem 150 kW doplní za 10 minut energie postačující k ujetí vzdálenosti přibližně 117 km.

Už v červenci vytvořil Mustang Mach-E na stejné trase jiný rekord, když dosáhl spotřeby energie 9,5 kWh/100 km. To odpovídá dosažitelnému dojezdu více než 800 km, přičemž oficiálně homologovaný dojezd na jedno nabití činí 610 kilometrů.

Související obsah

​Mustang Mach-E se prodává v několika verzích, v té základní má pohon zadních kol, k dispozici i je i čtyřkolka. Baterie má základní kapacitu 75.7 kWh a Ford slibuje dojezd kolem 400 kilometrů. Pořídit se dá i verze s prodlouženým dojezdem a kapacitou 98.7 kWh. S tou čtyřkolka prý dojede na jedno nabití, dvoukolka dokonce přes 600 km, přičemž u rekordní jízdy byl dojezd ještě delší.

Související obsah

​Běžně je Mustang Mach-E vybaven jedním 210kW elektromotorem. Ovšem na trh míří i výkonná verze GT se dvěma motory, výkonem přes 358 kW a zrychlením 0-100 km/h během 3,7 sekundy. Mustang Mach-E GT a ještě o něco výkonnější Mach-E GT Performance Edition mají proti běžným verzím i úpravy designu.

Designem elektromobil hodně připomíná Teslu, a to i v interiéru. Má přikrčenou moderní siluetu SUV-kupé, přesto prý disponuje zavazadlovým prostorem až 1687 litrů.

Základní cena začíná na 1,3 milionu korun, na GT si ale musí zákazníci připravit už skoro dva miliony. První český zákazník si Mustang Mach-E převzal začátkem září.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

K tématu Elektromobilita

Důležité Události