Elektromobilita

Tenista Nadal má novou káru. Už i on podlehl trendu a bude muset nabíjet

Tenista Nadal má novou káru. Už i on podlehl trendu a bude muset nabíjet
Zdroj: Kia

Legendární tenista Rafael Nadal se rozhodl podpořit ekologicky šetrnější mobilitu a slíbil, že teď bude častěji používat svoje fungl nové auto - první čistokrevný elektromobil značky Kia, crossover EV6. Vůz slavnostně převzal v centru Rafa Nadal Academy v jeho rodném městě Manacoru na španělské Mallorce.

Rafael Nadal dostal na zakázku upravené EV6 GT-Line, které Kia teprve nedávno ukázala v evropské premiéře. Elektrický crossover prý bude aktivně používat na Mallorce i na hlavních tenisových turnajích.

"Moje práce přirozeně vyžaduje spoustu cestování a můj životní styl nelze označit jako plně udržitelný. Ale jsem odhodlán změnit vše, co změnit mohu, počínaje mým osobním používáním crossoveru EV6 na Mallorce i jinde," říká tenista., který je už 15 let celosvětovým ambasadorem značky Kia.

Na elektriku prý budou do příštího roku jezdit všechna auta používané školicím střediskem Rafa Nadal Academy i nadací Rafa Nadal Foundation. "Rád bych povzbudil i ostatní, aby vozy tohoto druhu používali všude, kde je to jen možné," dodal.

Související obsah

​Nový vůz převzal na tenisovém kurtu přezdívaném "Dvorec EV6", k jehož osvětlení posloužila elektřina z paluby upraveného vozu EV6 GT-Line. První čistokrevný elektrifikovaný crossover značky Kia se totiž chlubí funkcí V2L (vehicle-to-load), díky které může posloužit jako nezávislý mobilní napájecí zdroj pro volnočasové i jakékoli všední aktivity. 

EV6 je prvním akumulátorovým elektromobilem Kia postaveným na nové platformě E-GMP pro elektromobily. V základu V základu stojí přes 1,1 milionu korun, verze Long Range ujede přes 500 kilometrů na jedno nabití a vrcholná verze GT má a krouticí moment 740 Nm a výkon téměř 600 koní, se kterými z nuly na stovku zrychlí za 3,5 sekundy.

Nadal dostal na zakázku upravenou variantu GT-Line, která rozšiřuje základní verzi o lepší výbavu, dynamičtější masku a sportovní detaily.

Související obsah

​Základní verze Standard Range 2WD s menší baterií a pohonem zadních kol, má výkon 125 kW. Zadokolka s větší baterií nabízí 168 kW, dvoumotorová verze s pohonem všech kol a menší baterií má výkon 173 kW a čtyřkolka Long Range s větší baterií dosahuje výkonu 239 kW. Díky podpoře 800V nabíjení se dá EV6 nabít z 10 na 80 procent kapacity akumulátoru za 18 minut.

Voyo

Sledujte Televizní noviny ve full HD a bez reklam na Voyo.cz

Důležité Události