Jaromír Jágr po roce mění káru. A změna je to pořádná - z výkonného Gran Turisma Kia Stinger přesedá do plug-in hybridního nízkoemisního SUV Sorento. Výměna vozů je součástí dlouhodobé spolupráce značky Kia a majitele hokejového klubu Rytíři Kladno.
Téměř přesně před rokem pózovala česká hokejová legenda s novým autem, to když od automobilky Kia vyfasoval výkonnou raketku Stinger, liftback s ostrým vzhledem a výbornou pověstí v top verzi GT 3,3 V6 T-GDI.
Po roce ale přichází razantní změna. Nově se bude Jágr vozit v prostorném plug-in hybridu. Dostal totiž SUV Kia Sorento PHEV. I jeho nová kára je nejvýkonnější verzí modelové řady, přesto si s ní majitel kladenských Rytířů za volantem tolik neužije.
Považte: Stinger měl dvakrát přeplňovaný 3,3litrový šestiválec o výkonu 370 koní (272 kW) a točivém momentu 510 Nm. Vůz s pohonem všech kol zvládá start z nuly na 100 km/h za 4,9 vteřiny a maximálku má na 270 km/h. Jde o nejrychlejší sériový model značky Kia v historii. Má adaptivní tlumiče, řízení s variabilním převodovým poměrem, stavitelné boční vedení sedadla řidiče se vzduchovými komorami, brzdy Brembo a 19palcová hliníková kola s širokými pneumatikami.
Takhle Jágr před rokem pózoval se Stingerem:
Oproti tomu nové nízkoemisní Sorento je spíš rodinné auto, které disponuje výkonem 265 koní (195 kW) a zvládne v městském cyklu na elektřinu ujet až 70 km. Jde o největší a nejprostornější model značky Kia, jehož nejvýkonnější plug-in hybridní verze je na českém trhu k dispozici od letošního února.
A takhle letos se Sorentem:
V Jágrově vrcholné výbavě je auto vybaveno i nejmodernějšími bezpečnostními a asistenčními prvky, jako je třeba kamerový asistent sledování slepého úhlu (BVM), mrtvého úhlu s asistentem pro zamezení zadním kolizím (BCA-R) či na příklad asistent pro zamezení kolizím při couvání (PCA).
Největším plusem je tu prostor a pohodlí, které prý hokejová legenda potřebuje pro své obchodní cesty i jízdy s hokejovou výzbrojí. Sorento ve flotile Jaromíra Jágra doplňuje stávající elektromobil e-Niro, který si majitel kladenských Rytířů oblíbil pro jeho kompaktnost a téměř relaxační jízdní projev.
Jágr si nový vůz převzal na autodromu v Mostě a hned jej otestoval na offroadovém okruhu. "Sorento je hodně prostorné a byl jsem překvapený, jak je to tiché auto, a to i během jízdy v offroadu, kde jsem si zajezdil. Ovládání auta je velmi jednoduché, takže si řidič rychle zvykne a jízda je díky tomu příjemnější. Rád si užívám komfortu a pohodlí za volantem s minimem stresu a rozptylování za jakékoli situace. Díky pohodlným sedačkám mohu i jako spolujezdec na delších trasách, když jedeme třeba na zápasy, plně relaxovat. Vůz má celou řadu možností ovládání, jako třeba volbu příjemné hudební akustiky v kabině,“ komentoval Jágr svůj nový vůz.
Cena za plug-in hybridní Sorento v nejvyšší výbavě se pohybuje kolem 1,5 milionu korun.