Řidiči v Londýně strávili v letošním roce nejvíce hodin v dopravních zácpách. Za volantem čekali v průměru 148 hodin. Vyplývá to z žebříčku dopravní vytíženosti měst, který sestavila firma INRIX. Praha se letos umístila na 110. místě. Šoféři tam letos stáli v kolonách 51 hodin. Nejhorší situace v České republice je však v Hradci Králové.
Ani po vypuknutí koronaviru se provoz v hlavním městě Velké Británie příliš nezmenšil. Právě proto řidiči v Londýně letos strávili v husté dopravě v průměru 148 hodin, a metropole se tak umístila na první příčce žebříčku dopravní vytíženosti měst. Ještě loni byl přitom Londýn na 16. pozici.
Podle odborníků měl negativní vliv na tamní dopravu vznik velkého množství cyklostezek. "Využití silnic je o nabídce a poptávce. Pokud poptávka roste, ale prostor silnic je sdílen s jinými druhy dopravy, je pro auta méně prostoru, což má vliv na rychlost a na zácpy," řekl ředitel společnosti INRIX Peter Lees.
Závěry firmy však zkritizovala nezisková organizace Cycling UK, která cyklistiku propaguje jako ekologičtější způsob dopravy. "INRIX se zaměřuje jen na to, kolik vozovky mají auta, zatímco důležitou otázkou je spíše to, jak lépe využít prostor a změnit pohled na dopravu," uvedla organizace.
Více než 100 hodin v letošním roce strávili v dopravních zácpách také šoféři v Paříži, Bruselu, Palermu, Moskvě nebo Římě. Naopak nejméně času ztratili řidiči za volantem například v Bogotě, Bostonu, Torontu nebo Petrohradu.
Praha se v letošním roce umístila na 110. místě. Řidiči v české metropoli strávili v kolonách v průměru 51 hodin. Nejedná se však o dopravně nejzahlcenější město v ČR. Podle společnosti INRIX je na tom nejhůře Hradec Králové.
V tomto městě strávili v dopravních zácpách řidiči letos v průměru 53 hodin, umístilo se tak na 95. pozici. Stejný čas jako v Praze pak prostáli šoféři v Pardubicích (51 hodin).
Naopak nejmenší problémy měli řidiči v Liberci, kde kvůli dopravě museli čekat v průměru jen 13 hodin. Poté následovaly Karlovy Vary se 16 hodinami a Ostrava se 17 hodinami čekání v kolonách.
Stavební sezóna na silnicích se v Česku rozjela v květnu. Více se dozvíte v následující reportáži: